Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
ja, det är det verkligen
Men har pratat med vet. idag som ställde diganosen för ett år sedan, hon är nu okej att rida om vi startar henne lugnt jippie, är superglad
Till ovanstående: Vad roligt , då får du uppdatera här i framtiden.
Idag vågade jag mig ut med hästen trots VÄLDIGT halkigt underlag. Min häst broddades på alla fyra och klarade sig superbra, men värre var det med kompisens häst som gick omkull i en uppförsbacke Dock utan några skador. Vi red iaf till ridhuset och idag hade vi det helt för oss själva, underbart.
Red ut själva, 55 min i skogen. Endast skritt och trav då marken hade frusit på under natten. Passade på att bli skiträdda för ett ställe där det är lerigt (fin gentleman), men sakta men säkert och ett steg i taget så klev han motvilligt igenom leran. Duktiga killen.
Vi testade tempo idag på skolan. Jag red en halvblodskorsning som är jättemysig
Jag skrittade 110 meter/minut, travade 200 meter/minut och galopperade 320 meter/minut
Idag var det väldans kallt men soligt och vackert. Så jag och en kompis red ut barbacka och det var så mysigt så att det slutade med att vi var ute i 2 timmar. Undrar om jag får träningsvärk?
Det gick jättebra och jag är stolt över mig själv som höll mig fast i alla gångarter trots att jag nog mer liknade en michelingubbe än en ryttare
Hästan var också duktig och vi fick fram en hel del sträckor ren tölt.
Red på ridskolan på en stor brun jag aldrig ridit på förut. Väldigt motsträvig i början men så småningom mjukade han upp sig.
Skänkelvikningar var det vi övade mest på idag.
Idag skulle jag ta en lugn skritt & travtur på ungnordisen & mamma skulle tömköra Filur.Men när vi hade varit ute i ca.5min började de köra motorcykel på isen alldeles brevid & hästarna blev lite orolig då de sladdade & gasade..Helt plötsligt kastade Filur om & mamma blev tvungen att släppa Filur.Moa(nordis) blev hispig & stod & nästan studsade på stället.Sedan gjorde hon ett bocksprång() så att hennes svans slog i min hjälm! Jag satt kvar sån tur var! Moa stod & småsnurrade &ville följa med Filur..Då fick mamma tag i Filur & vi kunde vända om & fortsätta turen.Moa var jättepigg då! Hon trippade & travade.Jag fick verkligen arbeta för att hon skulle ta iaf ett skrittsteg O.o Hon älskar att trava-det märks . Sedan gick vi över järnvägen & skrittade så gott det gick längs vägen brevid. Moa pigg & travade på lite så Filur kom bakom.Då vi skulle gå över tillbaka blev Moa sur då hon skulle vänta & började slå med framhoven & mamma trodde hon skulle stegra Till slut kom Filur & mamma ikapp & vi kunde trava(denna gång ville jag det) så Moa travade uppför backen jättesnyggt Sedan skrittade & småtravade vi lite vägen hem.Hon hade lugnat ner sig lite då,så jaa hon var jättetrevlig
Idag red jag aldrig, däremot härom dagen red vi och körd hästarna upp på en lövfylld väg upp till den vackra herrgården sedan ner genom samma skog igen , urmysigt
Idag har jag ridit ut med min medryttare och en granne. Det var jättekul o det märks på hästarna att de trivs är hela flocken kan vara ute tillsammans. Här har fallit lite nysnö inatt, så ett tunt vitt puder var det överallt utan att vara halt- härligt!
O det är nästan bstämt att grannen skall bli medryttare på ena hästen så det blir förhoppningsvis fler ridturer när vi är tre ekipage!
Igår hade jag hoppträning så jag tog det lugnt idag.
Hoppade upp barbacka på min lilla Prick och skrittade i paddocken.
Det enda jag kunde göra var att skritta på ena långsidan och på medellinjen för det var is på andra sidan. Så det blev bara skritt i ca 25min.
Jag har skrittat ut på Järvafältet på min medryttarhäst ca 45 minuter. Det var ruskigt väder och riktigt halt så tyvärr blev det inte så mycket motion men vad ska man göra? Har ridit på banan ganska mycket den här veckan redan.
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.