Vart har ni ridit idag?

Sv: Vart har ni ridit idag?

Idag blev det ridbanan eftersom det var bäcksvart och blåste halvt storm när jag kom hem från praktiken. Han var pigg och laddad, funkade absolut inte i höger galopp, bara sprang iväg i slängtrav... olikt honom :( Så nu tänkte jag ringa ut veterinären så han får böja igenom alla leder och se vad som är galet. Detta var Kiro/Massörens råd om han inte blev bättre i sitt steg efter hans behandling. Usch... bara det inte är nått JÄTTE allvarligt :cry::cry::cry:

Idag skrittade jag ut en runda på min medryttarpolla. Har bara ridit henne tre gånger och idag var första gången ägaren inte var med = lite nervigt. (; Hittade dock en mycket trevlig "dam" i stallet som skulle ut på en runda med sin Nordsvensk så vi hakade på. Vart skritt på snirkelsnorkelvägar, lite klättring, mycket lyfta benen, svänga runt träd och böja sig åt alla håll. Lite takt/trav vart det också (ofrivilligt) men inte mer än så. Damen skötte sig exemplariskt och jag är jättenöjd!

*kl*

Idag red vi en kortis i paddocken. Super pigg och ganska jobbig att rida, ingen kul tur alltså. Dock så var det andra gången jag rider henne sen hon kom hem i lördags så jag ska väl inte begära så mkt mera antar jag....

Imorgon blir det longering och på onsdag ut i det okända.

Idag var det en skritttur i skogen! Rask takt, klättring och mkt lyft på ben:p

jag red ut me en kompis :) vi skrittade å travade bara för att det är ju så damn it mörkt ute nu!!!+att hennes häst var nyverkad. :O vi pratade om en massa läskiga saker typ mördare,sekter å andar ;) :S

Idag blev det tömkörning i enbart skritt pga att han ömmar så in i vassen efter hovis besök :crazy: Hade lite ledarskaps övningar oxå, det behöver vi!!! ;)

*kl*

Idag har jag ridit min lilla prins för första gången på 8 veckor, jag är överlycklig :D

En barbacka tur men mor min på häst och hunden med belv det. 35 min på mysrundan. Mest skritt på lång tygel men lite trav på sista rakan på grusvägen där pålle för första gången i sitt liv bjöd till lite sökning på bettlöst :bump: Han börjar visst bli häst lillkillen.

Som vanligt är jag megaimponerad över hur världsvant och säkert han beter sig. Han är 4 och är otålig så in i vasken av att vila men sköter sig exemplariskt iaf, spec på barbackaturer (rider alltid barbacka först efter vila just pga att han ska lära sig hålla sig på mattan ändå). När grannens häst kom i fullt ös på andra sidan staketet blev han lite rädd och travade ngt steg halvt på stället men sträckte man upp tyglen skrittade han igen och fnös bara lite. Underbara lilla prins :love:

Imon blir det en liten tur med sadel och lite mer ridning men galoppen väntar vi nog med till söndag.

Idag blev det ett tömkörningspass i padocken :)
har sån tur att padocken kan användas även när det är fruset, för den fryser inte :) och att det finns BELYSNING är guld värt! :bow:

Igår var jag och en annan tjej i stallet på trav-stigen och red, fast den andra tjejen o hennes häst hängde inte med min hästs långa travsteg :P

i helgen blir det att hoppa, inte hoppat nu på 2 månader, så det ska bli kul :love:

Ridit ut 70 minuter ca. Mest grusväg, lite backar. Ridit mkt skänkelvikningar och öppnor på vägen.

Idag red jag dressyr o de gick så jävla bra!:love: Min häst har endast skrittat inprincip i 3 veckor pga hosta, har travar pyttelite och en minikort galopp på dom 3 veckorna när hon inte hostade, annars bara skritt. Travjobbade idag och SÅ FIN! Världens bjudning utan att vara för på, jättemjuk i munnen, jobbade i en låg men rund form med nästan ingen kontakt i munnen och hon jobbade verkligen! såå kul! :love: hon var jättenöjd också vad det verkade som! :)

Jag tömkörde lite i ridhuset idag och jag hade det helt för mig själv:love:.. gick jätte bra!

Har bara ridit halvblodet idag eftersom att min lilla arab är sjuk. :(
Men först skrittade jag fram henne i paddocken, mjukade upp lite och hoppade några skutt, sen skrittade jag en liten runda i skogen.

Hann med en 40 min skrittur innan hovis kom. Som vanligt skritt på asfalt ett tag innan vi kom in i skogen. Klättrade runt på stigar, klev över stockar och klev/hoppade över små bäckar. Många halter och böjde igenom åt båda sidorna, gick riktigt fint. Blir bara mer och mer stolt över min skrutt!

Red ut idag ca 45 min, alla gångarter, över stock och sten, lite klättring osv :)

knapplån

Idag har jag varit lat och tagit en ledig dag, så min kompis tog hand om och red min häst. Hon skrittade ut med honom.
Senast jag red var i förrgår i manege (: Mycket galopparbete, och han var så duktig så.

igår hade ja dressyrträning och idag fick hon vila, tänkte rida ut med skithalt ute o inte hunnit brodda.

Idag klättrade vi i skogen och klampade runt i blöt terräng. Hur mysigt som helst (:

En bild också:
009.jpg

I dag red vi i det sk ridhuset (en lada på ca 15*30). Till en börjen en väldigt spänd tant som inte alltid ville lyssna på mig. Men efter en del lydnad i skritt så blev det bättre och vi kunde både trava och galoppera utan problem.
Jag tycker det är lite trångt att rida där men är gald att det finns något att rida i. Har inte tillgång till ett "riktigt" ridhus.
Red i 1timme och 15 min allt som allt, tant var trött efteråt och verkade nöjd när vi skrittade av.

Jag tävlade dressyr idag, LA:3 och LA:6, en comeback faktiskt :D

När jag kom hem var det redan mörkt och jag frös som satan, men har man 2 ponnyer som väntar hemma så är det bara att stuva in dom i transporten och åka till ridhus...

Där blev det inte allt för seriös dressyr, jag var sjukt trött och frusen (vi har inte lyxen med uppvärmt ridhus) och jag kan tillägga att jag red i full termomundering :P

Jag ska snart iväg till stallet och rida lite i ridhuset :) Ska göra lite lösgörande arbete och lite sånt bara-.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 676
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar