Vart har ni ridit idag?

Sv: Vart har ni ridit idag?

Red på banan. Hade som mål att endast få honom att ta skänkeln framåt, ABSOLUT inga andra krav. Han har varit lite PMSig den senaste veckan och gått emot skänkeln.
Gick väldigt fort att få igenom det jag ville så det blev ett kort pass och jag kunde avsluta glad och nöjd! :)

Idag var det vilodag.
Men igår var vi ute på en helt underbar skogstur på ca 1 h och 30 min. Det var en sådan där underbar tur som man bär med sig livet ut. Underlaget var perfekt. Vindstilla, solen sken, ja helt underbart. Skrittade ganska långt, sen lugn trav, och sedan en lång härlig gungande galopp. Jag var så lycklig, hästen var så lycklig:love:. Rosig var jag om kinderna och både jag och kusen var lagom trötta och mkt hungriga när vi kom hem.

I morgon blir det banan om vädret tillåter. Jag blir så okoncentrerad om det regnar lr blåser mkt, så då är det bättre att ta en skogstur.

Jag måste nog säga att jag är lite avundsjuk att så många har fruset. Jag tar hellre det, och får rida lite lugnare, än att det ska vara kallt ena stunden, och sedan regn och kladd i nästa, som det varit senaste veckorna.

kl

Idag red jag inte, utan jag tömkörde.. Andra gången jag gjorde det så det gick inte sådär jättebra :p Vi var nog ute i 20 min på asfaltsvägen - bara skritt.

kl

red ut en sväng idag och ponnyn va duktig och snäll, höll sig på alla 4 benen och kunde skritta normalt, iaf mestadels :p

Idag blev det ÄNTLIGEN skogen!! Red en sväng på ca 40 min, mest skritt och trav, ministräcka i galopp. Han var pigg och alert och lite små stirrig men det får han va! =)

idag red vi ut med en stallkompis ca 35 min, de va mörkt så ville inte rida så långt. skritt o trav. jättefin:)

Idag har jag ridit för första gången på si sådär 7-8 år.:bump::bump:
Vilken känsla!

Håller på o sätter igång Amica efter ett långt uppehåll, speciellt för mig ;)
Vi har vart ute o gått sedan i augusti.
Började med 10 minuter o är nu uppe i mer än 1 timma.

Så idag när vi hade varit ute på vår vanliga promenad, så satte jag upp o red på rakt spår i ca 5 min..
Hennes minspel sa; Men matte.. Vad gööör du?

Vad jag har saknat detta!

Red ut i skogen med stallkompisens dotter, stallkompisen till fots släpandes på min hund :) Lite "hela-familjen-går-ut-med-geten"-känsla men det var härligt. Ingen av hästarna har varit i skogen på ett tag så de var lite spralliga och min pålle-plutt tog ett skutt så fort han såg en vattenpöl :D Vi var ute i ca 2 timmar, mest skritt men även lite trav. Mycket mysigt! Jag älskar skog!

Red på kvällen i den belysta paddocken, ensam, ca 30 minuter i skritt & trav. Underlaget var okej men inte superbra precis (lite lerigt), så jag vågade inte galoppera. Jag har tillgång till ridhus också men när vädret är bra är det skönare att rida utomhus. Behövde inte ens ha jacka på mig när jag red! :cool: (Skåne).

tjännaa alla ! ;D (vet inte varför jag har börjat säga så - bara så "kul" o säga det ;))

idag red jag i ridhuset i 40 minuter (samt 20 min framskrittning & avskrittning). Red på volterna o ja :D, och jag håller på att öva honom nu inför sidorörelser (han kan inte :( dem har glömt att lära honom det när dem red in honom ;))

kl

IGÅR blev det ridhus! Tränade samling och öppna/sluta och lite skänkelvikning i galopp. Hästen var urpigg efter en veckas "ta det lugnt" och kändes superfräsh i alla muskler igen! Dock hade hon lite svårt att galoppera riktigt samlat, men det kanske beror på att hon latade sig :p

Red med nya bettet också. I :love: it!

Idag har jag inte ridit men igår så red jag en tur på lite mer än 2 h. Härligt väder å mkt lite vind. Red först en liten tur i skogen i rask skritt för att sedan gå ner mot stranden där vi lekte lite vid strandkanten.:) Sen travade jag längsmed vattnet å tog även en kortis galopp (häst under igångsättning)
för att sedan ta en tur till i skogen innan det börja skymma. Så härlig tur!
Ibland glömmer man bort hur bortskämd man är med havet.:love:

Igår hopptränade dottern ponnyn. Idag var det min tur att "låna" henne. Det blev en härlig tur på 1 timme drygt på grusvägar som var mjuka o fina. +8 grader o sol, helt perfekt.

Skritta 1 timma i skogen på varje häst (2st):)

Idag red jag och sambon ut med våra damer, tog en rund på ca 1 timme. Har fina utryckningsvägar som var mjuka. Blev en hel del trav och galopp med glada hästar :)

Idag red jag och en kompis runt byn på 30 min, då de regnade och var väldigt mörkt ute, skön tur var det iaf:D

Red ut en kort sväng, typ 30min i spöregn och blåst. Bara skritt. Red barbacka och ponnyn var ovanligt pigg och spänd(antar att det berodde på blåsten). Så höll mig bara till skritt för att inte risker att han "piggade" upp sig ännu mer.:o

*kl*

Idag hade jag bestämt med en kompis att rida direkt på morgonen. Vi red ca en timme och det blåste full storm och HAGLADE. Inte så roligt precis. Men hästarna var duktiga och snälla. Jag red 'gamla tanten' och kompisen red sin supercoola loja häst men när vi kom in på 'skogsvägen' så Oj, vilken fart de fick! När vi lät dem sträcka ut i galopp fick min gamla tant glädjefnatt och galopperade supersnabbt. Sen var hon helt uppstissad så när vi skulle trava på hemvägen så skulle hon bara inte stanna och kompisens i vanliga fall lite halvslöa häst ökade till galopp flera gånger. Så de var inte riktigt att känna igen men det var kul. :)
Antar att vädret gjorde att de vill hem snarast möjligt för det var verkligen gräsligt väder. Dockan fick vila idag vilket hon verkade väldigt förvånad över. Hon skulle inte låta mig gå ifrån hagen sen. Och tanten fick en o annan sur min och lite tjuvnyp från henne när hon trodde jag inte såg. Och sen när man säger till så ser hon så otroligt oskyldig ut ;)

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 676
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar