Triangelmärkt häst=clear roundtävlingar?

Sv: Triangelmärkt häst=clear roundtävlingar?

Det är försäkringsbedrägeri och det är olagligt.
Man har fått ut en vissa summa på livförsäkringen eftersom hästen inte är brukbar för de man vill längre.

Jag anser att köper man en triangelmärkt häst så får man skylla sig själv lite man är ju låst till att inte kunna tävla. Jag tycker det är skillnad
på bettlöst och bomlöst för det är för hästens förmån, tävling är för människan. Sen så är det också så att varenda häst är faktiskt inte felaktigt
märkt som det låter i dessa trådar.

Hos oss hade du inte fått starta varken på Pay&Ride eller programridning såvida du inte hade haft ett veterinärintyg som fastställer att hästen är friskförklarad.

Vi skriver i propparna att hästen ska vara i skick enligt TR och där står i Mom 132

"3. Triangelmärkning
Häst som av försäkringsbolag betalat ut ersättning för och som är triangelmärkt, får inte delta i tävling."

Nej, varken tävla eller träna för tävla på en t märkt häst.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
3 645
Senast: Sesca
·
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar