Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ligger tråden fel så får ni väldigt gärna flytta den, kära moderat! Jag har en travardam som varit lite sjuk, som nu håller på att...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: HappyBabySham
·
U
Träning Hur transporterar ni era hästar? Med eller utan mellanvägg? lös eller uppbunden? långa eller korta bommar? täcke eller utan? smalt eller...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
10 904
Senast: boccia
·
L
Hästhantering ja fragan ar ju i rubriken, vad ar egentligen det langsta som man kan kora med hasten i slapet, kan den sta i over en timme?
2
Svar
23
· Visningar
2 439
Senast: clusia
·
O
Träning Hej! Tänkte om någon kunde hjälpa med lite kunskap. Min häst är bakskygg när man sitter upp, och om man skall byta spöhand över honom...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: inesperado
·
P
Hästhantering Jag har haft lite stök med min tvååring dom senaste veckorna, inget jag fäst någon större vikt vid då både årstiden och åldern gör det...
Svar
18
· Visningar
1 689
Senast: pannkakssmet
·
M
Hästhantering Äger en islandshäst sedan ett år tillbaka. Första halvåret gick han som en klocka. Känslig för hjälperna och pigg och framåt. Säkert var...
Svar
2
· Visningar
1 230
B
Hästhantering Nu när det har gått så himla bra med min 5åriga foderhäst så har det stannat..vi kommer ingenstans, känns som vi bara går bakåt ? kan...
Svar
5
· Visningar
1 521
Senast: Bella_
·
Träning Går det att få en häst i såpass bra kondition så att han kan gå ett träningsläger, dressyr, i början av juni. Han började ridas i jelas...
Svar
18
· Visningar
1 284
Senast: Karolina_91
·
J
Träning Hejsan! Jag undrar hur man ska göra med hästar som vaktar sin mat inne i boxen... Nån som vet hur man ska göra? :O Problemet är att...
2
Svar
34
· Visningar
5 881
Senast: Seabaz
·
S
Hästhantering Jag går i hästköparplaneringstankar, inga jätteseriösa och det är inget som kommer att hända inom de närmsta åren. Men fundera kan man...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: Tibra
·
B
Ridning Visste inte direkt vilket ämne jag skulle lägga detta forum i, är ganska ny här. Men ah, strunt samma. Vi har en triangelmärkt häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 454
Senast: Deimion
·
Ridning Har funnits sånna men är borta nu så gör en ny!:D Jag har ridit ut en sväng med en stallkompis, en lugn 30 min runda då hon...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
7 362
Senast: puff93
·
G
Hästhantering Ja nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra längre. Vi har prövat alla knep vi vet om, ingenting funkar. Hästen är i sig väldigt skarp...
Svar
16
· Visningar
1 909
Senast: pannkakssmet
·
T
Ridning Heeeej :) Jag undrar om någon har sökt in till plönninge? Vill gärna prata med andra som har gjort det och vad ni har sökt till etc...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Varmblod90
·
Hästhantering Jag har tänkt åka på hästutställning med min 2-åring i sommar. Men nu funderar jag hur det kommer att gå. Hon är tränsvan och hur snäll...
Svar
12
· Visningar
1 169
Senast: aglaonema
·
Träning Det finns säkert en tråd om just det jag tänker fråga men jag har inte hittat den....:smirk: Jo, det är så att jag har precis köpt...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
12 179
Senast: Pluppen
·
Hästhantering Jag har sett många som slår till sina hästar när de "gör fel". Men jag tror inte på ett sådant ledarskap. Tror inte att man vinner...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
17 244
Senast: jarnroos
·
Hästhantering Skulle behöva ha lite råd och tips om en kommande transport resa. Vi ska sälja vår häst till en familj som bor 43mil bort, samtidgt...
Svar
8
· Visningar
1 646
Senast: NightOwl
·
H
  • Låst
Träning Finns trådar för många yngre så kanske vi går så långt ner som våra ett åringar :) Vad händer i deras liv under dagarna :) och vad...
49 50 51
Svar
1 013
· Visningar
76 749
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Jag har en 8 årig shettis som jag har aft 1 år.Det är väldigt tufft när hovslagaren kommer, han bara reser sig när man ska verka...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: boblin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama