Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst kan hästen ridas i kort tempo, men för att den ska arbeta genom kroppen o därmed stärkas o aktiveras så krävs ENERGI, det är inte bara att åka runt i detta låga tempo (som många gör oavsett inriktning) utan det kräver verkligen ridning.
Vet du?*kl*
Angående rakriktning och AR så sker rakriktningen (d.v.s. att få hästen jämnstark) genom att arbeta den böjd och därigenom kunna kontrollera arbetet på respektive bakben. I alla fall är det teorin. Erfarenheten har lärt mig att det inte är så enkelt som man tror.
Det låter bra, men nu var det ju inte hagvistelse o uteritter vi diskuterade. I alla fall inte jag.
Fast att BÄRA ryttaren bör väl ändå alla hästar klara som har passerat insuttningsstadiet som unga?
Oj. Olika syn som sagt. Jag tycker det är många hästar som bara har sin ryttare på rytten, men hur många bär upp sin ryttare? Det är ju det vi tränar för, för att stärka hästen och hitta bärkraften bak. (Hästarna bär ju inte upp oss automatiskt.)