Råd inför unghästköp

Sv: Råd inför unghästköp

nu Är hon min!!!! Jag är så lycklig. På torsdag ska hon vaccineras sedan får jag förhoppningsvis hem henne till helgen. Tack alla som hjälpt mig hittills. Jag ber moderator stänga tråden.

grattis !! :)

Det var kul att höra :), då ångrar jag mig och hoppas att hon/han inte stänger tråden. Får väl se om jag kan ta något kort när jag släpper ihop henne med de andra hästarna.
Håller på för fullt och bygger om i stallet, har haft mina marvsin i den ena boxen så de får flytta ut till fördel för den nya tjejen. =) Det blir också kanon, ska se om man kanske kan få till en bild där med. Uppdateringar kommer...

NU ÄR HON MIN!!!! Jag är så lycklig. På torsdag ska hon vaccineras sedan får jag förhoppningsvis hem henne till helgen. Tack alla som hjälpt mig hittills. Jag ber moderator stänga tråden.
Massor med grattis till en jättefin tjej ! Det kommer att gå så bra så med ridningen. Ibland måste man våga för att vinna som det ju så fint heter. Lycka till ! ! !:banana:

Uppdatering unghästköp Bildbomb

Äntligen har jag fått ordning på kameran och lyckats ta kort på min nykomling. :laugh:

Bus i hagen med 20år gamalt travsto :)
DSC00014.jpg

DSC00019_edited.jpg

DSC00028.jpg

DSC00038.jpg

Kan berätta att allt har hittills gått superbra, kan inte önska mig en bättre tjej.
Hon sköter sig exemplariskt och gamlingen tycker jättemycke om henne. Har börjat så smått med att vänja henne vid tränset m.m. Har nu i början jobbat en hel del med NH, och hon älskar det!!

Senast ändrad:

Jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt:banana: Tror att erfarenheten av att hantera häst är betydligt viktigare än att ha mångårig ridvana inte minst när det gäller unghästar. Dessutom har du ju en instruktör o kunnigt folk omkring dig. Självklart kommer det att gå bra:laugh: Lycka till och grattis till drömhästen:bow: Oj då, såg inte att det var en uppföljning men då fick jag ju rätt iaf. Jättesöt häst.

Senast ändrad av en moderator:

Att dessutom inridning ingår är ju kanon. Då kan ni hjälpas åt med inridningen så lär både du och hästen dig samtidigt och på samma sätt.

Tack så mycket! :) Har varit lite off nu ett tag, jobb-byte m.m. Nu är vi igång igen, snart dags att känna på sadeln.

Ojdå! Hade glömt av tråden! Kan berätta att det hur bra som helst med lill tjejen! Har suttit upp och skrittat, även travat. Hon är lyhörd och tycker om att jobba. :love:
Finns i 06 tråden om ni vill följa...:laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet att det just ju känns extra jobbigt med allt för att det är mitt i natten och jag är extremt trött. Inget blir ju någonsin...
2
Svar
26
· Visningar
5 045
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Tycker du att jag är en hemsk människa som tänker helt fel här så vore jag tacksam om du låter bli att kommentera det här inlägget, jag...
2
Svar
32
· Visningar
4 854
Senast: Efwa
·
Gnägg Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med den här tråden egentligen. Jag tror jag vill ha hjälp att tänka antar jag.. För just nu går...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: FiVi
·
Hästmänniskan Jag äger sedan 1,½ år ett welsh cob sto som blir 4 år i maj. När jag köpte henne var hon allt som jag inte skulle ha. Då det är min...
Svar
8
· Visningar
1 886
Senast: spinner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama