Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hej. Min foderhäst, sjuårigt vbl sto, är så otroligt ilsken. Försöker sparkas när man går nära baken & bitas när man är nära huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 469
Senast: sandraR
·
Hästhantering Hej, Jag använder mig av en Globus tömkörningsgjord/däckel som har jättemånga inspänningsmöjligheter och fasta ringar. Ett problem...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Anna Lilja
·
Träning skjuter ut bogarna? Antar att den inte går ordentligt i sitt spår..eller? Men hur märker man detta på enklaste sätt? och vad kan man...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Degree
·
O
Hästhantering Min häst var så konstig idag... imorse var han helt sig själv, idag när jag skulle hämta honom i hagen kom han som vanligt.. skulel byta...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Yrja
·
H
Träning Är det någon därute som ha tips på hur man kan komma ihåg dressyrprogrammen? Jag vill ju kuna lära mig ganska många, men jag är rädd att...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: Warg
·
Ridning Hur lägger man upp ett bra ridpass? Min kompis har en medryttarhäst som inte har så bra kondis, hur tränar man upp den bra? Är det nåt...
Svar
5
· Visningar
1 267
Senast: linneahjertamusse
·
A
Hästhantering Jag har ett fjortonårigt sto som jag haft i ungefär ett halvår. Men några månader efter köpet så började hon bitas och kicka med ena...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: iresha
·
P
Ridning Hej! Har en liten fundering om det är tillåtet att rida på markerade leder som t.ex. Roslagsleden eller andra leder som främst säkert...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: chira
·
E
Träning Hej! En liten snabbis fråga bara, vad är ert bästa tips till at få hästen att gå i form??
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Tuvisen
·
Q
Ridning Hej! Jag har ridit på ponny i 10 år på samma ridskola, samma söta små hästar. Nu har jag varit tvungen att flytta pga studier och...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: TinyWiny
·
T
Ridning Vad anser ni är bäst att rida på? Botten med gummiflis? Bara sand? Kanske träflis? Framför allt vad tycker ni är bäst att hoppa på?? de...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: TeamWahlund
·
N
Ridning Jag har just köpt ett sto som stått ganska mycket de sista åren pga att hon varit avelshäst. Nu ska jag rida igång henne och jag är...
Svar
6
· Visningar
1 647
Senast: Ylva86
·
K
Ridning tips på konditionsträning sökes? vill få min häst i bra kondition till sommaren,ej tävlingskondis utan för långa uteritter och lite...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: iresha
·
Ridning Jag har en 5-åring som går på ridskola två ggr i veckan. Jag funderar nu på att köpa en ponny till henne. Hon är ca 108 lång. Vad skulle...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Russinet
·
Träning Har en häst som jag funderar på om han inte trivs i nuvarande stall. Hur har ni märkt/kommit fram till att er häst inte...
2
Svar
21
· Visningar
5 063
Senast: Energi
·
C
Hästhantering Har tänkt att jag ska börja klickerträna min häst. Har läst lite om de här på Buke men de blir så rörigt med alla svar och så vidare...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: vanimelde
·
M
Ridning Finns det ngn som testat pfiffs spanska sadel? Jag är lite sugen på en sådan, men funderar om den finns i olika bomvidder, el om det...
Svar
5
· Visningar
4 755
Senast: Totti
·
J
Ridning Det vore ändå intressant att komma vidare och se på ren konkret praktik hur rörelser eller kraven på rörelser skiljer sig åt när man...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 848
Senast: Jasmine4
·
S
Ridning Är lite sugen på att höra erfarenheter av Solos Carex avkommor. Hur är dom i tempramentet vid ridning och hantering?
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Novisen
·
Ridning Okej, nu hade jag tänkt att börja rida utan träns och sadel på min ponny. Skicka tips nu! Hur började du när du skulle rida 'naturligt'? :D
2
Svar
22
· Visningar
2 405
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar