Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Dethär är ett nytt problem för mig och min häst, tidigare stod hon alltid stilla när jag skulle stiga upp på henne, men nu har hon...
Svar
13
· Visningar
1 157
Senast: MyJoyride
·
E
Ridning Hej! (Moderator disclaimer: Som ny här på forumet har jag redan insett att frågor och svar rörande specifika ridläger och dylikt ej...
Svar
11
· Visningar
2 935
Senast: bengall
·
Ridning Det här kanske egentligen skulle platsa under andra forum också, men hoppas den får ligga kvar eftersom det skulle vara intressant att...
2
Svar
38
· Visningar
3 327
Senast: bigganl
·
G
Ridning Har försökt att leta i lite olika trådar och så men det finns ingen där mitt problem tas upp... bara delar av det, Fröken går...
Svar
6
· Visningar
1 764
Senast: Gifted
·
Ridning Jaha, då har jag förköpt mig igen. Vad tror ni... skulle detta bett kunna vara ridbart? Det är i princip i nyskick, och om man är lätt...
2
Svar
39
· Visningar
5 475
Senast: Angua
·
F
Hästhantering En kusin till mig fick för ett år sedan en häst köpt till sig av sin pappa. Hästen visade sig efter ett tag vara för svår för min kusin...
Svar
15
· Visningar
1 511
Senast: maxifuffi
·
Ridning Jag hade bra balans "förr i tiden" och satt ofta kvar trots mycket bus och brallande från unghästar. Nu när jag tagit upp ridningen har...
Svar
12
· Visningar
1 585
Senast: Scata
·
T
  • Låst
Träning Jag läste en gammal tråd om broddar och kom då att tänka på att jag har hört många som broddar sina hästar när de skos (vintertid) och...
9 10 11
Svar
206
· Visningar
12 895
Senast: IngelaH
·
L
Träning ( Flytta den gärna, om fel lagd. ) Hej. I stallet där jag har min foderhäst, så står ett sto som jag varit skötare på sen hon var...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: aramis
·
L
Ridning hej på er=) nu är det så här att jag väntar mitt andra barn. är i vecka 11 nu och undrar om det är fler än jag som rider och är gravida...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: A-K.Eng
·
B
Ridning ...A SEARCH FOR A CLASSICAL ALTERNATIVE. Så heter en bok av Philippe Karl, ganska ny vad jag förstår. Nån som läst den, är den värd...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
12 087
Senast: Dressyr
·
C
Hästhantering Min ponny blir kanska nervös när hon kommer till tävlingsbanan. är det någon som har något tips på hur man kan få henne mer avslappnad?
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Cleo4
·
A
Hästhantering Min ponny tycker det är jätte läskigt att åka transsport. Han går snällt på om man har linor, men när man kör så svettas han något...
Svar
4
· Visningar
875
Ridning Efter att ha använt en hemsk tygel till stången är jag nu på jakt efter en ny stångtygel. Den ska vara smal (13-14 mm), och lädret ska...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Amk
·
S
Träning Hej! Jag har ett varmblod och det GÅR verkligen Inte att få höger galopp på henne. Jag vill gärna ta hjälp av tränare men känner inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 238
Senast: Sombre
·
Hästhantering Hej! Jag undrar vad ni har för rep när ni marktränar? Just nu har jag ett rep som jag tycker är liite för tjockt, lagom tungt och...
Svar
13
· Visningar
2 887
Senast: Elanor
·
Träning Vi har hela helgen haft strålande sol och 5-10 plusgrader. Så hästarna har fått gå ute utan täcke på dagarna för att lufta pälsen lite...
2
Svar
30
· Visningar
2 272
Senast: Belethien
·
T
Ridning Jag har precis blivit medryttare på ett travarsto på 7 år. Jag får hjälp av ägaren men tycker ändå att det är kul att få höra andras...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Tindra_III
·
H
Träning Jag glömmer nästan alltid att lägga fram händerna i hoppning , och jag HATAR det eftersom jag då orsakar obehag hoss hästen =( Ibland...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Åskmoln
·
Ridning Kommer antagligen bli gråhårig i förtid på grund av dessa hemska tingelser. Idag har jag provat en Ecuyer och såklart var den helt...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Zahlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama