Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Visst inte vad jag skulle skriva för rubrik. Men skrev något jag tyckte passa bra på de jag vill ha tips och råd kring. Jag har en...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Ravishing
·
C
Ridning Hej! Vad kan det bero på att min häst bara skummar i högra mungipan? Höger sida är hans lätta, om det gör någon skillnad. Han har...
Svar
19
· Visningar
1 669
E
Ridning Hejhej,, Vad är ert bästa tips till en tittig häst??! Hon har gått vägen i 1år nu så det är inget nytt! :)
Svar
8
· Visningar
1 802
Senast: minicooper
·
Träning Jag vet inte om det bara är jag som är pjoksig och fånig med hästarna, men jag kan inte låta bli att reagera. En jag känner har en häst...
2
Svar
23
· Visningar
2 724
Senast: mik
·
A
Hästhantering Hej Allesammans, det är så att min c-ponny håller på och vänder runt hela tiden när jag kör henne. Iofs har jag nyss börjat köra henne...
Svar
9
· Visningar
1 165
Senast: AmandaJakobsson
·
R
Ridning Hej, jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på! :D [ Jag är rätt så ny här och om något fel, säg till! :bow: ]...
Svar
6
· Visningar
1 039
Senast: BeastieBabe
·
P
Ridning Alla tycker olika om ridskolor. Jag tycker att vissa ridskolor "suger" men att vissa är riktigt bra. Det beror på hur dom tar hand om...
2
Svar
21
· Visningar
3 935
Senast: Tuvisen
·
L
Träning Idag när jag och en kompis var ute och red så berättade hon att en tjej som utger sig för att vara "instruktör" hade ridit hennes häst...
Svar
12
· Visningar
1 518
Senast: Ljulius
·
Träning Hej Jag har en kanonfin nordiskille till låns. Jag har ridit in honom för ca 1.5 år sedan och han är riktigt trevlig att rida, men...
Svar
4
· Visningar
1 764
Senast: Gotthard
·
Hästhantering Jag har ett stoföl på nio månader som jag gärna skulle vilja ha med på kortare skritturer i skogen. Tanken var att jag skulle ta min 17...
Svar
11
· Visningar
1 133
A
Ridning Har köpt en kapson som inte är fast utan gjord av cykelkedja. Ganska mjuk på insidan. Jag undrar hur hårt spänd den skall vara och hur...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Alpin87
·
P
Ridning Hej! Min mamma säger att min kompis är för stor för hennesmedryttarhäst. :/ Hästen är ett omusklat, väldigt litet, tunt och klent...
Svar
8
· Visningar
1 495
Senast: Russinet
·
Ridning Har du nån gång möt ett vildsvin med häst:confused: Hur reagerade hästen:confused: Hur reagerade vildsvinet:confused: Hur...
2
Svar
29
· Visningar
5 206
Senast: Piraja
·
Träning Hur lär man hästen galoppera vid galoppfattning? Hur gör ni? Något speciellt man ska tänka på?
Svar
5
· Visningar
1 828
Senast: Ickapeltz
·
H
Träning För ca 1,5 år sedan hade jag en ganska bra sits tycker jag själv. Men sedan tog jag ett uppehåll och har sedan dess inte ridit särskilt...
Svar
13
· Visningar
1 327
Senast: zillax89
·
K
Träning Hej! Har haft min unghäst i ca 2,5 månader nu och jag har ridit på honom ca 7-8 gånger. Han är inte inriden sedan tidigare pga...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Sombre
·
S
Ridning Behöver lite råd av alla smarta bukare :) Jag har hopptränat för samma tränare i 1,5 år, första halvåter va super men sen började det...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Skuggis
·
S
Hästhantering Vilket sätt är bäst att leda sin häst. Framför eller bredvid? Jag tror att det är bäst att leda framför av den enkla anledningen att...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 212
H
Träning ja vad tycker ni man ska kunna för att säga att man kan rida?:confused:
2
Svar
31
· Visningar
2 688