Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Hästhantering Hej buke, åter igen tittar jag förbi för att få tips från de lite mer erfarna. Jag kommer förmodligen ta över min häst till...
Svar
16
· Visningar
1 397
D
Träning Hej, jag undrar hur man lastar en häst på ett bra sätt. Har någon något bra tipps?;)
Svar
3
· Visningar
1 321
Senast: flippe
·
V
Hästhantering Vad kan vara orsaken? :cry: Rider en islandshäst, ingen unghäst men blev aldrig helt riktigt inriden, som brukar stegra sig, sparka...
Svar
15
· Visningar
2 195
Senast: Vindingur
·
Hästhantering Har ett 23 årigt gammalt sto som är mycket pigg och fräsch. Har hört att gamla hästrar säger till när de inte vill bli ridna längre...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: samurai
·
D
Ridning Hur får ni till vändningarna på bästa sätt ?
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 587
Senast: Totola
·
F
Hästhantering Hejsan! behöver lite hjälp! Får man transportera dräktig märr upp till ... före fölning? Får de föla på lösdrift?:grin...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Fjóla_ekorneberg
·
Ridning Om denna är fel så flytta.... Jag har nyligen börja ha lektion för en yngre tjej och sin häst.De är så nöjda över att jag orkar och...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: Deimion
·
S
Träning Hej alla! Det är så att jag troligen kommer köpa en 8 månaders unghingst inom nån månad, varmblod. Jag vill gärna veta vad man bör...
Svar
4
· Visningar
1 745
Hästhantering Jag har en femårig travare som hatar att vara själv inne i stallet. Han blir helt toki och stressar runt, dock brukar han lugna sig men...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: rossee_90
·
Träning min häst går trevligt i form i skritt, men när man sedan ska börja trava så låser sig allt...huvudet åker upp i riktning mot månen...
2
Svar
35
· Visningar
5 059
Senast: Thrill
·
A
Ridning Jag är erfaren ryttare men helt och håller nybörjare inom AR vilket gör att jag suger åt mig ALLT som ni som kan har att lära ut! Så...
Svar
8
· Visningar
1 529
Senast: Yrja
·
Ridning Hejsan alla :) När jag rider på unghästen som jag ridit in, Pelle, så kan det ibland kännas som om jag inte rider utan bara förflyttar...
Svar
11
· Visningar
1 155
Senast: tahoi
·
V
Ridning Hur ska jag göra? Jag vet ju att de flesta av oss kan rida helt olika om man rider 2 olika hästar men jag har ett problem... När jag...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: Tuvisen
·
E
Hästhantering Hej,Hej!¨ Har lite problem med min häst som absolut inte kan stå still i stallgången!! Hon vandrar sida till sida och bakåt och...
2
Svar
20
· Visningar
3 367
Senast: Emmiz
·
J
Hästhantering Min Medryttarhäst är hur rädd som helst för bilar. Ibland räcker det att han bara ser stillastående bilar på stallgården för att han...
Svar
14
· Visningar
1 062
Senast: joveel
·
Träning Jag har en fyraåring som jag precis har börjat rida löst (skritt och trav). Han är en stjärnkikare både vid longering och ridning och...
Svar
7
· Visningar
1 500
Senast: vildros
·
S
Hästhantering Jag ska skaffa min första häst och undrar lite om det är något mer man borde tänka på. Det är mest ett svar jag vill ha av dom som har...
Svar
4
· Visningar
1 135
S
Hästhantering hur bär man sig åt egentligen? min ena häst är helt galet rädd för pisken, har testat alla de klassiska tipsen, men han blir galen om...
Svar
14
· Visningar
2 081
Senast: sinner
·
Y
Ridning Jag har en 5 åring som inte har varit riden alls innan jag fick honom. Jag har träns och sadeltränat honom och det har gått utan...
Svar
7
· Visningar
12 044
Senast: sissu
·
Träning Vad har ni för ljud som röstkommando till era pållar? :D T.ex, vid halt, skritt, trav, galopp, backa etc. Skriv gärna mer om ni har
2 3
Svar
48
· Visningar
4 981
Senast: Skogstokig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar