Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har ett sto på foder på 15 år som är tänkt jag ska köpa 1 juni! har haft henne i ca 2 veckor! Men hon har ont i ryggen och vi hade ut en...
Svar
10
· Visningar
1 279
Senast: Tappsveden
·
K
Träning Vet inte riktigt var denna tråd passar bäst men jag prövar här. Är väldigt nyfiken på er som varit eller är gravid,hur ni gör under...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 545
Senast: Mirraya
·
Hästhantering Mitt sto har börjat med en intressant manöver som jag inte riktigt förstår vad hon vill ha sagt med. I princip varje gång jag umgås med...
Svar
16
· Visningar
1 663
Senast: Riley
·
C
Ridning Ha någon några bra tips för att få mer kontroll på benen? På vissa hästar jag rider har jag märkt att det är väldigt svårt att få benen...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: bigganl
·
Träning Jag har ett jättefint halvblodssto, har haft henne sedan november. Har haft ute kiropraktor flera gånger då hon varit väldigt spänd...
Svar
9
· Visningar
1 349
Träning I helgen ska jag hämta min lilla prinsessa :love: Min första alldeles egna tös. Nu så här innan börjar det smyga på sig massa...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 066
Senast: Io
·
A
Hästhantering Där jag jobbar har vi en liten ponny som har en oerhört dåligt musklad rygg. Han springer med huvudet i vädret hela tiden vilket har...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Cinora
·
Å
Träning Hejhej :) Nu vill jag få era BÄSTA ridtips! Som tex hur just du får din sits att bli så fin, eller ja, ni fattar. är lite ny här ^^...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: bigganl
·
Ridning Har inga böcker i bokhyllan och inga i närheten som kan svara på frågan. Att en relation med hästar har höga mentala krav är redan...
Svar
9
· Visningar
1 139
Senast: lektra
·
F
Hästhantering Hej! Osäker på om inlägget kommer rätt men jag chansar... Har ingen chans att bygga en egen rundcorall men har lite funderingar på...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Luxi
·
R
Träning Rider en häst som är hård i munnen, lyssnar dåligt, hur kan jag öva upp känsligheten i munnen, få han att lyssna bättre, har ett...
Svar
10
· Visningar
1 766
Senast: Jooonii
·
T
Träning Jag har letat runt, men har inte hittat någon tråd där jag fått svar på min fråga. Det är så att min häst går jätte fint i form och...
Svar
6
· Visningar
1 514
Senast: tildaajohansson
·
T
Ridning vilka olika saker kan fela på en häst som slänger upp huvudet vid ridning. för att precisera problemet: hästen i fråga går i fin...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: ginnies
·
S
Träning Hur mkt jag än försöker träna bort detta, så verkar det inte bli bättre. Ju mer jag tänker på det, desto mer faller jag ut åt höger. Hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 870
Senast: Messy
·
  • Låst
Träning Fy vad jag mår dåligt just nu!!! I hålan där jag bor finns en gubbe som har ett gäng hästar.. (10-12) Skötseln av dessa djur har väl...
2
Svar
32
· Visningar
4 483
Senast: IngelaH
·
K
  • Låst
Ridning hur/vad rider ni?tycker ni det är svårare/lättare i bomlös? vad har ni för sadel? och vad har ni för häst?
2
Svar
20
· Visningar
4 022
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hejsan! Jag har börjat träna NH med min medryttarhäst för att lära känna henne bättre :) Har ni några tips som jag kan göra med henne...
Svar
1
· Visningar
1 046
Senast: ssofiee
·
E
Träning Hej! Jag har precis börjat rida igen efter ett två år långt uppehåll som bland annat berodde på att jag blev sjuk i anorexia. Jag är...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Ezcada
·
A
Träning hur kommer man över rädslan? Har precis fått ett jobb i ett stall där jag ska träna hingstar och unghästar men jag känner mig lite rädd...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: Miss_Laari
·
Ridning HEJ! Jag behöver tips på vad jag ska göra med min fjording. Problemet med henne är när man är ute och rider, speciellt travar och...
2
Svar
21
· Visningar
1 667
Senast: jennyek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar