Leda flera hästar samtidigt till hagen?!

Sv: Leda flera hästar samtidigt till hagen?!

Jag brukar sköta om två stora halvblod(avelsmärrar) och jag tar dom alltid båda två, den dominanta på höger sida och den sega på vänster sida. När det är halkigt och man måste gå på kanten brukar jag bara hålla i den dominanta då den andra bara följer med. ;)

När jag leder in genom stalldörren knäpper jag antingen lös den bakre hästens grimskaft eller håller längst ut, går in med den första och den andra direkt bakom. (Hoppas nån fattar vad jag menar! :p )



OBS! Detta gäller självklart bara när jag känner hästarna, annars leder jag en och en. :banana:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 084
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 399
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 532
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 032
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp