Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Hästhantering Undrar hur ni andra gör och om ni leder flera hästar samtidigt till hagen?! Jag är skeptisk till detta då det innebär en större...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 594
Senast: Tooveee
·
Ridning Det är ju allmänt känt att för att komma nån vart inom ridning så krävs det rätt förutsättningar både med talang och pengar. De flesta...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 677
Senast: quigley
·
O
Ridning Det finns en häst på min ridskola som kröker sig något enormt i nacken så fort ryttaren har suttit upp och går sedan så under hela...
Svar
13
· Visningar
4 172
Senast: OsCoxae
·
J
Ridning Jag är ganska ny i att rida utomhus, så jag undar på vilka väg/stig typer som man bara ska skritta på de man kan galoppera på eller helt...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: Tuvisen
·
S
Hästhantering Undrar om nån har ett smart sätt att få en sen MÅNGA år handmatad o därför nafsig hingst att sluta nafsa? Han är ju absolut inte arg...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Snyggve
·
Ridning Hittade inget bättre ord för det. Nu är det alltså inte avsaktningar jag menade, utan hur man får en häst att sakta ner i skallen...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: Juwlss
·
S
Träning Hejsan :) Jag tycker det pratas så mycket om vilodagar hit och vilodagar dit. Ger ni era hästar vilodag? Hur ofta? Jag tycker det...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 381
Senast: hannavarupptaget
·
Hästhantering Min ardenner står jämt och ständigt och skrapar i gången med båda framföttern. Hur får man bort ett sådant beteende ??. Jag blir snart...
Svar
15
· Visningar
1 186
Senast: Limelight
·
Ridning Min medryttare ramlade av min 5-åring förra veckan och fick en lättare hjärnskakning. Nu mår hon bättre men hon är rädd och nervös över...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: sstina
·
M
Träning Vad finns det för för-och nackdelar med att sko häst inför 3-årstestet? Om skor ska den skos runt om eller räcker det bara med fram? Hur...
Svar
13
· Visningar
2 384
Senast: sydney
·
Träning Jah, nu är jag här igen med mina frågor! Provred ett varmblod igår som vi snart ska ta hem, helt underbar att pyssla om och rida...
Svar
7
· Visningar
958
Ridning Min systers ponny har en mycket dum ovana. Om man är ute och rider och hon ramlar av, så galopperar ponnyn hem. Det kan iofs vara bra...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Trasdockan
·
Träning Jag rider en C-ponny som reds in i höstas som 7 åring (jag vet sent). Den behöver bygga muskler och har denna foderstat just nu...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Snowball
·
W
Träning Har kommit så långt med min 3-åring så jag skrittar själv på henne nu. Longerar henne fortfarande ganska mkt innan jag sätter mig upp...
Svar
18
· Visningar
2 768
Senast: Solis
·
Hästhantering Jag har lite lastningsproblem med min häst. Han i princip vägrar att gå på transporten om det inte står en annan häst på redan. Han blir...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: Popcorn
·
T
  • Låst
Ridning Jag är ganska nyinflyttad till Borås och är lite nyfiken på vad det finns för ridskolor i närheten. Jag har inte ridit på över ett...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: GotAsecret
·
M
Träning Hej! Jag undrar bara en sak, nämligen när tycker ni barn ska börja lära sig arbeta hästen i form och så vidare? Nu är det ju svårt...
Svar
14
· Visningar
2 587
Senast: RobbieWilliams
·
Ridning Hejsan, jag har en ponny som är helt underbar, han är perfekt pigg ( i min smak ) i dressyren, och något het vid hoppning, men vi har...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Seabaz
·
B
Träning Undrar om ni har bilder att dela med er där hästen går i fin och låg form och bilder där man rider hästen och den bara "knäpper av i...
Svar
2
· Visningar
1 214
·
I
Ridning Det står stilla i huvudet på mig. Jag rider enbart dressyr, och har inte kommit så jätte långt. Då jag kämper mest med, att få ner...
Svar
11
· Visningar
1 735
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama