Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Ridning Jag anser mig ha bra kondition. Jag tränar pass på gym eller joggar (oftast mellan 5-7 km) flera gånger i veckan och vardagsmotionerar...
Svar
12
· Visningar
1 075
Senast: Tuvisen
·
V
Ridning när min dotter rider sin ponny blir hon välldigt ostadig i handen vid både trav och galopp hon vill jätte gärna lyfta händerna och hålla...
Svar
4
· Visningar
1 281
Senast: Deimion
·
D
Hästhantering Har ett sto pÅ 10 månader dom fram till nu blivit handmatad med en massa gott. Hon biter... Inte "hugger" på allt hela tiden hur...
Svar
8
· Visningar
1 624
Senast: Elin5
·
Hästhantering Det finns då alla möjliga konstiga lösningar på dom flesta problem...
2
Svar
24
· Visningar
3 010
Senast: lindgreen
·
G
Träning Jag har en 14 årig ponny som var skadad när jag fick henne. Hon han läka sedan red jag henne i 2 månader sedan blev hon halt igen. Hon...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Totti
·
W
Träning Hej, måste fråga någon, är nybörjare själv och kan typ ingenting om hästar. Men... en fjording på 30 år, funkar den att rida på...
Svar
15
· Visningar
1 648
Senast: Liten
·
Träning Jag har lite småfunderingar på att låta min dam stå över från aveln tills vår 08 är redo att börja arbetas lite mer med. Men hon får...
Svar
7
· Visningar
1 669
Senast: Fenestra
·
S
Ridning Jag funderar lite på det här med körning. Jag tycker det är jättesvårt att få hästen i form och undrar om man kan köra med...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: diving-leber
·
S
Hästhantering Har ett 3-årigt sto som jag tänkte delta i 3-årstestet med nu i maj. Finns det någon som har tips på hur jag ska gå tillväga för att få...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Scilla
·
Hästhantering Nu menar jag inte "hästpratare", utan rent allmänt, pratar ni med hästen när ni håller på med den? För mig är det självklart att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 557
Senast: Araminta
·
Träning Detta kommer att bli lite svårt att förklara, men jag hoppas att ngn förstår. När man gör en galoppfattning. vart ska då hästens...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: loppo
·
Ridning Ponny jag rider tar till skänkelvikning vid grinden om man rider i ridhagen och när man hoppar för den tycker det är kul och i galopp...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: HappyBabySham
·
N
Ridning Hej Söker nu kloka svar av er här som total nykomling! Jag behöver bollplank. Sonen ska ev få en egen ponny. En c-ponny. :banana...
2
Svar
23
· Visningar
4 542
Senast: Nicksi
·
P
Ridning Vet inte om jag lägger tråden rätt nu:confused: Men iaf, jag har en fd travare som gått som ridhäst i många år nu. Jag upplever att...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: loppo
·
Träning Hur 17 galoppjobbar man en häst som biter sig fast i bettet och sticker? Inget vilt paniksken eller så utan enbart "det tar en stund"...
2
Svar
37
· Visningar
5 226
Senast: HappyBabySham
·
S
Hästhantering .. att fånga i hagen.. mitt 10 åriga varmblod är en underbar kille på alla sätt o vis utom ett han vill aldrig bli fångad i hagen mitt...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: _Runaway_
·
G
Hästhantering Hej! Jag har ett stort problem...Min häst är hur himla fin... Fux m mkt tecken. När jag åker iväg på små tävlingar eller på program...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: mackan
·
Ridning Jag vet inte om jag lägger tråden på rätt ställe men då får ni flytta på den. Jag kom ut till stallet och upptäckte att min...
Svar
12
· Visningar
1 176
M
Träning Ja suck så här är de , vi bor alldels vid riksvägen och har en häst och tre ponnyer i vårt lilla stall. Nu är de så här att min lilla...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 520
Senast: mackan
·
S
Hästhantering Hejsan jag vill ha lite tips angaende att lära hästen sta uppbunden. Han är nu tre ar och har lärt sig att slita sig, en gang har han...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 064
Senast: Vivo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar