Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart ska man inte överträna dem Som med min ex, hon har inte haft träns eller löshoppats ännu, bara myser och går på promenad ibland Nästan alla i 07;tråden har haft bett på och börjat löshoppa osv! Då kan väl inte jag vara för snabb som ska "löshoppa" om ett par veckor (kanske 1 gång i månaden om ens det) och vänja vid att bara ha bett kanske 2-3 minuter 1 gång i veckan?? Tömkörning och sadel tar vi till våren!!
Äh, det är väl inget.
Löshoppa en ettåring över små hinder nån gång då och då dör den knappast av. Inte heller av bett i käften.
Det är den dagliga fel-, och överhanteringen som man vänder sig emot.
Äh, det är väl inget.
Löshoppa en ettåring över små hinder nån gång då och då dör den knappast av. Inte heller av bett i käften.
Det är den dagliga fel-, och överhanteringen som man vänder sig emot.
Idag först, aktiverade jag min kille (kastrerad 19/9). Allt annat har hört till grundhantering. Träns med enkelt vanligt delat bett i svartmetall och repgrimma utanpå det. Han tog det som om han aldrig gjort annat än haft bett i munnen och ville heller inte släppa det när vi var klara....försökte feppla tillbaka det med läpparna. Lätt linjobb åt bägge hållen i skritt och trav samt lära sig stoppsignalen. Han skötte sig med den äran och var mycket positiv till det hela. Ser bra ut för framtidenVad tycker ni att jag skall ha för bett till min 07:a nu när hon vänjs in? (Och fortsättningsvis)
Funderar på antingen ett Nova bett, rakt utan metallkärna med rörliga ringar?
Eller ett rakt metallbett med fasta ringar?
Jag var på en jätte intressant föreläsning med en tjej som är unghästutbildare på flyinge, där leder de knappt inte ens sina unhästar för ens de är 2,5 på hösten =) Nu kommer jag inte ihåg vad människan hette men henne borde alla med unghästa, åringar, föl lyssna på. Jag menar det är ju inget större fel på flyinges unghästar
Idag först, aktiverade jag min kille (kastrerad 19/9). Allt annat har hört till grundhantering. Träns med enkelt vanligt delat bett i svartmetall och repgrimma utanpå det. Han tog det som om han aldrig gjort annat än haft bett i munnen och ville heller inte släppa det när vi var klara....försökte feppla tillbaka det med läpparna. Lätt linjobb åt bägge hållen i skritt och trav samt lära sig stoppsignalen. Han skötte sig med den äran och var mycket positiv till det hela. Ser bra ut för framtiden
Jag var på en jätte intressant föreläsning med en tjej som är unghästutbildare på flyinge, där leder de knappt inte ens sina unhästar för ens de är 2,5 på hösten =) Nu kommer jag inte ihåg vad människan hette men henne borde alla med unghästa, åringar, föl lyssna på. Jag menar det är ju inget större fel på flyinges unghästar
Nu blir jag nyfiken, är det en avsiktlig strategi att göra så? Och vad var orsaken?
men om den leds fram och tillbaka från hagen varje dag tycker jag att den hanteras väldigt mycket mer än en häst som står på lösdrift
Jag ska nu försöka börja ta långa prommenader med min 1 gång i veckan (1timme)QUOTE]
Jag förstår inte, varför ska din ettåring ta 1 timme långa promenader? Verkar fullständigt orimligt i mina öron?
måste bara fråga alla nu ;
Tycker ni det är fel att hantera en 07a några dagar i veckan ?
lät som på de lfesta här att hästen ska stå på lösdrift till den är 2 år, tänk då på galoppörerna som blir inridna vid 1 års ålder.
Jag är som på de båda sidorna, visst ska dom få vara häst så länge det bara går, men inte tar dom skada av att promenera 2-3 dagar i veckan