Skriver under på det - vi har några riktigt otrevliga hanar i bekantskapskretsen (både mer utställningsavlade och bruksavlade). Jättetrevliga mot tikar (och supertkul träningshundar) men vill helst döda andra hanar. Svansson brukar gå ihop med typ alla men har blivit påhoppad av just aussiehanar.
Har även träffat några tikar som varit rätt skarpa mot andra tikar också (Aussiesar av olika linjer) så det varierar nog en hel del.
Ingen av aussiesarna skulle jag betrakta som dåliga aussiesar heller - det är liksom trevliga familje och träningshundar men tycker om andra hundar av samma kön gör dom inte.
Numera är Tonto rätt snäll faktiskt, efter att blivit klippt och vuxit upp. Osäkerheten är liksom borta och han accepterar att jag bestämmer. Han leka med våra hundar ute och sova tillsammans men skulle dom springa runt inomhus så blir det för trångt för att han inte ska triggas igång och han slåss för att ha ihjäl dom andra hundarna. Har hört att dom andra aussiehanarna som jag vet om har könsbunden aggressivitet också slåss för att verkligen döda. Finns en stackare som inte ens kan ta in sin i samma rum som en annan hane. Pratade med en BC-uppfödare på en kurs som hade haft Aussiehane innan sina BC och den skadade en annan hund så illa att den blev helt sönderbiten längs hela magen och var så fruktansvärt aggressiv. Hon sa att hon aldrig skulle våga ha en igen.
Men det finns ju såklart massor med Aussies som inte har problemen! Tror dock att det gärna sopas under mattan då det såklart inte är något man vill ha i sin hund.