Stor enkel hundras med lagom driv

Vinthundar är ju jätte fina/trevliga men går nog tyvärr bort pga frusna och inte alltid så enkla att ha lösa. Som sagt kommer de är bli en del vandring/tältning i även i kallt väder så lite tjockare päls är nog bäst☺️.

Jag säger inget om att invändningen att det kan vara svårt att ha vinthundar lösa, men måste protestera mot frusen-argumentet. Det beror på päls/ras. En borzoi är INTE frusen. De kommer från Ryssland.

Jag säger inget om att invändningen att det kan vara svårt att ha vinthundar lösa, men måste protestera mot frusen-argumentet. Det beror på päls/ras. En borzoi är INTE frusen. De kommer från Ryssland.
Såg ett par borzois när jag var i Kiruna. Säkert -30 ute och de promenerade på som om det var vilken dag som helst 🥶

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 537
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 256
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 049
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar