Fantastiskt vilket gensvar på mindre än 12 timmar, tack för det!
Shetland hade vi när jag växte upp, minns den som otroligt skällig och massa hår. Whippet känns så spröda och tycker oftast de står o darrar o ser miserabla ut med svansen mellan benen. Stämmer säkert inte, men så jag tänker på dem. Vi har haft en mellanpudel i släkten, dessvärre ingen hund jag tyckte om, osäker som visade sig som bitsk och att den inte kunde vara själv. Säkert inte representabel för alla pudlar, men minnet är ändå kvar. Har aldrig gillat den rasens utseende heller. Med en cavapoo eller liknande blandning ser jag inte de som en pudel, men det är främst pga sambo och dotter uttryckt gillande för dem.
Vår dotter är mycket bestämd med hundar och har svårt att se att hon skulle tappa intresset men snarare att en ”svår” blir en utmaning, men absolut man måste såklart ha med det i ekvationen. ”Drömmen” är en hund som knyter band till dottern så de blir ”oskiljaktiga”, även om det såklart ändå ska funka i vardagen.
Tack för Pinscher, ska läsa mer! jag själv gillar verkligen dobermann och boxer så det är väl så nära jag kommer få komma en haha…
svensk-dansk lät också intressant tills jag läste något att den är så familjekär så den har svårt att vara själv.
Fler?!