Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Då har vi nog olika uppfattning, jag tycker dom ofta är hetsiga och skäller gällt på allt och ingenting och verkar ha lite svårare för störningar.
Lätt till skall kan hända, men jag vet inte riktigt vad du menar med hetsiga?
Nu har jag inte alls jättestora erfarenheter men grannarna hade ett par stycken och de skällde visserligen i hungården men annars var de rätt loja sällskapshundar. Kanske inte världens skojigaste träningskamrater däremot.

Lätt till skall kan hända, men jag vet inte riktigt vad du menar med hetsiga?
Nu har jag inte alls jättestora erfarenheter men grannarna hade ett par stycken och de skällde visserligen i hungården men annars var de rätt loja sällskapshundar. Kanske inte världens skojigaste träningskamrater däremot.
Tycker dom går upp i varv av småsaker om du förstår vad jag menar :)
Men jag har hundar som är rätt coola och tysta så utgår ifrån den erfarenheten.
Vet inte alls hur dom är att träna har sett en och annan i agility och dom verkar vara rätt duktiga men mycket skälliga men det är ju dom flesta hundar när dom utövar den sporten.

Tycker dom går upp i varv av småsaker om du förstår vad jag menar :)
Men jag har hundar som är rätt coola och tysta så utgår ifrån den erfarenheten.
Vet inte alls hur dom är att träna har sett en och annan i agility och dom verkar vara rätt duktiga men mycket skälliga men det är ju dom flesta hundar när dom utövar den sporten.
Okej, då har vi kanske olika uppfattning om de olika begreppen helt enkelt. Eller också verkar de vara uppe i varv bara för att de ljudar. :)

Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras rätt?
I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla på andra hundar är inget problem jag har med mina men absolut är hundmöten en uppfostringsfråga med alla hundar.

Med det sagt så var det bara ett förslag. De är härliga familjehundar som är goa med både barn och andra djur:) stabilare mentalt än t.ex. lagotto och diverse pudelblandingar som var uppe tidigare.

• Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka