Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Bett till unghäst!! Vad tycker ni att jag skall ha för bett till min 07:a nu när hon vänjs in? (Och fortsättningsvis) Funderar på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 757
Senast: malumbub
·
Hästhantering Hej! Min häst står i ett varmt innestall med varmvatten , solarium och allt. Men är det för tidigt att duscha hästen nu? Ute är dte...
2
Svar
25
· Visningar
2 773
Senast: Sorbe
·
A
Ridning Funderar på att kombinera ridningen på bett med en kapson för att få min häst att bli lite tryggare med bettet och dessutom kunna...
2
Svar
27
· Visningar
3 722
Senast: bigganl
·
L
Ridning Hej! Undrar hur gamla hästar blir ungefär?
2
Svar
30
· Visningar
4 529
Senast: GotAsecret
·
  • Låst
Hästhantering Hejj alla NH-människor, :) Ja startar denna tråden för att jag vill prata med lite folk som tänker likadant som jag när det gäller...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Läste nyss en artikel på aftonbladet om en travare här i sverige som tydligen med nöd och näppe går att sköta/hantera. Skötaren måste...
2
Svar
26
· Visningar
3 222
Senast: Sonic76
·
U
Ridning Hej Finns det någon som kan förklara lite mer detaljerat hur man gör en skänkelvikning? När jag börjar rida (skritt) så försöker jag...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: supersara
·
Ridning Ja, när det ska till att galopperas på pållan så glider jämt sadeln FRAM. Både på allroundsadeln och i dressyrsadeln(värst)...
Svar
19
· Visningar
1 745
Senast: Tina64
·
N
Ridning Hejsan alla kunniga! Tänkte slänga ut en hög frågor här och se om ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer! Det är nämligen så...
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: Tuvisen
·
N
Hästhantering Finns det en sån här tråd innan får någon anvisa dit. jag undrar om det är någon som har anlitat "hästransportörer", alltså lastbilar...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Cinora
·
C
Träning Min 18 åriga vallack blir stressad och uppjagad varje gång vi skall göra en galoppfattning i ett dressyrprogram. Han var hur bra som...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: Tuvisen
·
T
Hästhantering Har en häst som jag behöver lite hjälp med . Han är jätte snäll när man står stilla och jag nästan ta en presening över huvet på han...
Svar
19
· Visningar
2 199
Senast: LinnK
·
S
Träning Hur lär jag in min unghäst att flytta sig undan skänkeln? Hur påbörjar jag ex skänkelvikning med honom? Mvh sarre
Svar
5
· Visningar
935
Senast: independent
·
K
Hästhantering Hejsan, jag har försökt på olika sätt att få min häst att lägga sig ner, utan att lyckas. Det gick framåt i början men nu har det slutat...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: SannasNikita
·
Träning Jag har en unghäst som inte varit den enklaste att lasta men vi har tränat och tränat och jag har lastat honom själv hur många gånger...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 132
Senast: Scilla
·
Hästhantering Vi köpte en 6-årig valack idag och undrar vilken grupp som kan vara bäst att gå med? I ena hagen går en 3-årig valack och ett två-årigt...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Mauthoria
·
K
Hästhantering Hej jag vill bara ge ett tips till alla häst ägare som kanske börjar tappa hoppet lite grann eller bara för skoj! Släpp hästen lös på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: Frankiiee
·
D
Träning Jag vill höra någon berätta om sin/sina upplevelser där. Rekommenderar du det? Vad tyckte du? Ska du dit igen?Jag vill veta allt.. för...
Svar
6
· Visningar
4 916
Senast: anatasha30
·
U
Träning ett 14årigt sto är jättestressig när man försöker ta det lungt i traven,hon slänger med huvudet. Om man ska galoppera så drar hon iväg...
2
Svar
23
· Visningar
2 021
Senast: unspection
·
Ridning ...häst vid uteritter. Jag har sökt i forumet, men har inte hittat något bra svar; Kan munkpeppar fungera? Ser mest att det...
Svar
7
· Visningar
1 795
Senast: Pinto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama