Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Detta är konstigt. Jag har inte suttit på en häst på två år, och nu har jag skaffat mig en foderhäst. Och som alla förstår, har man...
2
Svar
22
· Visningar
1 934
Senast: FrontLine_
·
Hästhantering Efter att ha tvingats ta bort vår älskade C-ponny på grund av cushings och i samband med det kronisk fång ,som aldrig gav sej ,har vi...
Svar
17
· Visningar
1 489
Senast: _Runaway_
·
F
Hästhantering Hej. Får man ställa ut en trianglad ponny?:confused: Tacksam för svar. :)
Svar
2
· Visningar
911
Senast: fjordtokan
·
L
Hästhantering Jag är 14 år. Jag har en ponny och tävlar i westernridning, men snart är min ponny för liten och jag ska skaffa ny häst. Men vi har en...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: Sammet
·
Hästhantering Har ett sto som snart är ett år. Problemet jag har med henne är att hon är omöjlig att hantera. Behöver tips och råd för hur jag ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 493
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering Hej, har en häst som är 3 år som är skadat i bakbenet, nu är det så att ägaren till hästen vill att jag ska longera henne för att hon...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Atomiic
·
R
Hästhantering Mitt dräktiga sto i 9e mån drar världens repor i hagen med de andra, brallar och galopperar i våryra:eek: nu nojjar jag på om de brukar...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: rosita
·
G
Hästhantering Min treåriga tös har varit så snäll att lasta och köra. Hela hösten körde vi henne varje vecka utan problem och hon gick snällt på, stod...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Grinch
·
Hästhantering Är jag helt galen som funderar på att cykla med hästen, som man kan cykla med en hund? Hästen ifråga är en mycket lugn och säker...
2
Svar
26
· Visningar
4 856
Senast: Wippos
·
Hästhantering Ibland sadlar jag hästen hemma och har bara tränset att sätta på när jag kommer till träningsplats... Min häst har vadderade väggar i...
Svar
15
· Visningar
4 309
Senast: marwin
·
Hästhantering nu är det bara en månad kvar tills mitt shettissto ska föla så jag har funderat mkt på HUR det ska fungera. ska hon föla inne i en box...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: Opartisk
·
Hästhantering När är det dags att brodda ur? Hos oss är det bar väg, lite lerigt men alla vägar (asfalt, grus) är fri från snö och is.. Dock är det...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Sorbe
·
M
Träning Jag är väldigt dålig på att variera min dressyrridning, och jag tycker inte att jag hinner med allt som ska fungera under ett...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Whiplashr
·
B
Ridning Någon som har tips på stärkande ridövningar? Har slut på idéer... Rider en häst som har ganska svårt att bära sig samtidigt som hon är...
Svar
4
· Visningar
1 607
Senast: Deimion
·
L
Ridning Startar en ny tråd för denna ;) Jag behöver lite hjälp med hur jag ska göra, min ponny tycker nämligen inte om att man rider ut...
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: Deimion
·
Träning När jag rider ut försöker jag sitta på vänster resp höger sittben ungefär lika mycket när jag travar. Jag försöker galoppera i höger...
2
Svar
37
· Visningar
2 498
Senast: BeastieBabe
·
Hästhantering Brukar ta med lillhingsten 11 månader gammal, på nån kort ridtur då o då för att hagen han går i nu ger begränsad tillgång till spring o...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Nebraska
·
Träning Är sedan ca tre månader tillbaka en stolt ägare till en islandskille. Vi fastnade för varandra första gången vi sågs och fungerar...
Svar
17
· Visningar
1 404
Senast: Pettsson
·
Hästhantering vet inte vad som tagit åt min häst just nu. i söndags stack hon iväg med mig, precis när ja kopplat på grimmskaftet, som tur var så hade...
Svar
7
· Visningar
1 510
Senast: TessieW
·
Hästhantering OMG! Så söt! Och så otroligt duktig! http://www.youtube.com/watch?v=PLdO2cBAusw
Svar
4
· Visningar
1 842
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama