Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Fick en fundering i helgen om det går att rida med graman om man har hackamore. Och vart drar man i så fall igenom gramanen? Remmen (jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 955
Senast: axel
·
C
Hästhantering Är nykomling men inte i hästvärlden. Har funderat över detta med inspektion i stallar osv. Hur mkt tittar inspektörerna på hagar kontra...
Svar
19
· Visningar
1 861
Senast: Masse
·
M
Ridning HEJ!!!!! Behöver nu hjälp med en "min" Islandhäst. 1 Hur ska sadlen sitta ?? Ska den sitta längre bak än vanligt? 2 Den ena hästen...
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Deimion
·
T
Hästhantering Har en hästtyp som är skeptisk, spänd och med stark flyktinstinkt. Dock har hon alltid varit hyfsat lugn att rida och hantera. Hon...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: rosita
·
Ridning Hästen jag rider, går med huvudet högt och får inte upp ryggen för hon tycker det är så kul att bli riden att hon inte får ner huvudet...
Svar
19
· Visningar
1 385
Senast: Qvistis
·
N
Ridning Ja, hur blir man mjuk i handen när man rider? Min ridlärare kommenterade att jag skulle ha en mjukare hand för några veckor sedan och...
Svar
10
· Visningar
7 702
Senast: Whiplashr
·
A
Träning Hej! jag har lite problem med min ponny! Han är väldigt het så det är svårt att få honom att slappna av i halsen! skulle va toppen om ni...
Svar
13
· Visningar
1 223
·
Hästhantering Har lite frågor angående lastning. Har varit med vid lastningar förut, men är fortfarande lite osäker. *Hur sätter man upp hönätet och...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Masse
·
B
Hästhantering Vi har anmält oss till en hästorientering i vårt landskap. Det är en bit dit, tar ca 30 min å köra bil å ska transportera hästarna dit...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: mackan
·
M
Ridning Hej, jag vet inte om jag placerat tråden i rätt forum men...jag har ett litet problem med min ridning. På grund av en ridolycka för...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har letat mig in här på Klassisk Ridkonst för jag undrar lite angående Sluta. Köpte en häst i höstas som lätt som en plätt utför...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
10 115
Senast: Totola
·
W
Ridning Hej! Just nu rider jag en häst på ridskolan som är lite jobbig att rida. I galoppen blir han nämligen "tokig", kör upp huvudet och...
Svar
6
· Visningar
1 310
·
Träning Tror ni att min fyraåring hinner bli färdigutbildad till kvaliteten (hoppa enstaka hinder på 1,10 cm:eek:)? just nu så har hon bara...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: aida
·
C
Träning Hej på er! Vill börja med att säga att jag tagit upp min egna ridning igen, efter ett par års uppehåll. Känns helt underbart! Har...
Svar
2
· Visningar
786
Hästhantering Jag har en liten fundering men inget jag kommer att göra! Om man har en hästtransprt med totalvikten 1300 och du får lasta 580kg...
Svar
13
· Visningar
1 538
Senast: Kirre
·
S
Hästhantering Jag letar efter material av pat parelli, det jag har hittat är nån enstaka bok på engelska... Men jag undrar om det finns någon bok som...
Svar
2
· Visningar
1 310
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering skall för första gången åka bort och träna, ca 75 km. skall till min förra tränare, på nått sätt känns det bäst nu, har fått igång...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: vinkelina
·
B
Hästhantering Hej! Jag har sökt och googlat men inte hittat svar på denna fråga: kan det vara en risk att lämna en hård plastboll, stor som en...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: oxo
·
Träning Får jag starta min häst som har gråa papper i kvaliten? Kan man vara med utan tävlan? Fick nyss hem papprena ang min häst, o han fick...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Görel
·
E
Hästhantering Har en fråga, som jag funderat lite på. En av våra hästar, som varit hos oss nu i tre år, var det första och andra året fördjävlig att...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Ewertsberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama