Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Mitt föl är leksugen ibland i hagen. kommer springande stegrandes och bockandes. Funderar på hur man ska göra när hon vänder rumpan...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Masse
·
N
Träning Tänkte kolla lite rent allmän med ni som har hingstar. Nåt speciellt att tänka på? Jag är medveten om att hästar är individer osv men...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 265
Senast: HaLo
·
M
Hästhantering Hej, har börjat ridit en travare som är fem år, han tävlas så han rids inte alls så mycket, men nu har jag blivit medryttare på'n, dom...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: danilo
·
D
Träning Har en kille som är ganska hingsttrock och därmed riktigt svår att svänga. Han känns osmidig och långsam i sidorna. Han fungerar mycket...
Svar
1
· Visningar
867
A
Träning Jag har ett problem. Jag red lektion på min häst som jag haft i ca. 3 veckor idag. Det var första gången jag red för tränare på honom...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 198
Senast: Rappell
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 2 årigt islandssto(:D) som jag nu ska börja ha som handshäst. Jag har Haft med henne en gång nu på ridplanen som...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: Bimbolína
·
A
Ridning Hej!! Finns det någon där ute som rider i damsadel?? Tycker att det är otroligt fint och vill lära mig allt om det!:) Har lite...
2
Svar
30
· Visningar
5 022
Senast: Folshult
·
U
Ridning Denna tråd handlar nu om en liten ponny. Förra året så började han kasta av alla som satte sig upp på honom,han har även kastat av...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: unspection
·
P
Ridning Hej! vore tacksam om du tog dej tid att läsa detta och komma med förslag om vad jag ska göra:) Jag har lite problem med en häst jag för...
Svar
12
· Visningar
1 639
Senast: Panker
·
Ridning Vår dotter har en liten shettis. När hon red häromdagen så snubblade hästen så att den gick omkull riktigt ordentligt. Jag blev ju så...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Sazalamel
·
J
Ridning Har ridit min ponny på hackamore nu i flera år och det funkade alldeles utmärkt fram till för 4 dagar sedan...Så fort jag tar i honom...
Svar
2
· Visningar
1 081
Senast: jenna85
·
F
Ridning Jag måste bara skriva av mig lite.. Jag har till min stora glädje börjat rida igen efter ett långt uppehåll och har återigen blivit...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: fialisa79
·
M
Ridning Jag rider en ponny (en welshponny som är ca 128 cm) varje dag i veckan, det är egentligen inte min ponny men jag har fått överta...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: rider
·
R
Hästhantering Tänkte börja med lite skrämselträning då det bland annat handlar om badbollar, presening osv, men vad är bäst att börja med och hur ska...
2
Svar
30
· Visningar
3 220
Senast: Binegar
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 923
Senast: sln
·
E
Ridning Pinsam fråga men hur backar jag en häst med mig på mer än några få meter? .. Har försökt mata på lite ytterligare med tyglarna och...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Lipica
·
Hästhantering Hur gör ni som håller på med både AR och NH? Blir hästen förvirrad eller går det bra att kombinera? Jag är rätt ny inom båda...
Svar
11
· Visningar
2 832
Senast: fjordtokan
·
D
Träning Hur är Oldenburgaren som rid/körhäst?Temperament?Är rasen mer av den lugnare typen eller...?Det jag har läst hittills verkar att rasen...
Svar
10
· Visningar
10 626
Senast: sthlmdressyr
·
S
Hästhantering Behöver lite hjälp Har nämligen tagit mig den stora äran, att ta en go väns STORA häst på foder sålänge hon är bortrest. Pga skada så...
Svar
16
· Visningar
3 924
Senast: Babe
·
Hästhantering Har tänkt börja träna lite trick träning med min appaloosa kille, både för att stärka banden mellan oss ännu mer och det är ju kul att...
Svar
2
· Visningar
1 443
Senast: Zalmiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama