Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej, vad gör man när hästen inte vill gå från stallet? Om man försöker driva frammåt så stegrar sig hästen rejält och sparkar bakut. Det...
Svar
12
· Visningar
7 300
Senast: Tyckare
·
N
Ridning Är det någon som vet någon ryttarförening som har Pay and ride dressyr i skåne?
Svar
2
· Visningar
1 516
Senast: Nander
·
Hästhantering Ja i stallet har vi just nu 9 unghästar i olika grader av träning, (och ett gäng avelshingstar och några valacker för cheferna att rida...
2
Svar
22
· Visningar
3 520
Senast: Sammet
·
Ridning Jag har lite svårt att få mitt schema att gå ihop. Det absolut bästa just nu, verkar vara att jag åker upp till stallet 1 timme före...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: jerseyko
·
A
Ridning Blev en lång rubrik där men men. Jag är väldigt öppen för alternativa ridstilar och har en liten undran. I engelsk dressyr har man ju...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
16 315
Senast: axel
·
Ridning :confused:Hej jag läste en artikel om varmblod och travare och att varmblod är som halvblod?? jag förstod inte riktigt det men är det...
Svar
18
· Visningar
3 000
Senast: sophia93
·
U
Träning Denna tråd handlar om en lite äldre häst. När man sitter på hästen så vägrar den att gå frammåt,även med ledare. När man sedan får den...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Bewildered
·
Ridning nu var det ca. 2 timmar sen den hemska olyckan inträffade. jag och min storasyster var ute och körde våra hästar. hon hade russet - ayla...
2
Svar
21
· Visningar
2 410
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Kan ni beskriva (eller bilder) hur ni lastar era hästar själva in i transporten? när ni fått in hästen, går ni runt till baksidan av...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 006
Senast: axel
·
H
Träning jag rider ett halvblod ca 4 dagar i veckan, det är den endå motionen hästen får. Hästen är 10 år och frisk. Nu till problemet jag har...
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: Roucle
·
H
Hästhantering Läser en trevlig bok där flera av författarna verkar tillhöra en engelsk eller amerikans organisation som heter "INTELLIGENT...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: fjordtokan
·
C
Ridning Hej. Har ett sto halvbl/fullbl, utb och tävlad i msv dressyr som jag haft i min ägo i 1 år nu. Hon har vilat hos förra ägaren då hon...
Svar
16
· Visningar
1 496
Senast: cina 65
·
S
Träning Hejsan! Jag får hem min ponny nu i veckan. HOn har varit på inridning, fått grunderna. det är min första egna uppfödning och har aldrig...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Sambeon
·
B
Träning Jag har, som ett kanske inte alltför blygsamt mål för min ridning satt upp galoppombyten... Det ser helt enkelt så roligt ut. När...
Svar
7
· Visningar
1 255
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering Hej! Har letat på en massa olika ställen om detta, men har inte hittat någonting. Det är så att jag har hört att man från och med...
Svar
9
· Visningar
1 489
Senast: LIA
·
S
Träning Jag har en liten/stor häst på 1.52 och jag undrar hur högt (ungefär) Han kan hoppa. Och om han måste tävla som stor häst eller D-ponny...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 642
Senast: mily
·
Ridning Igår när jag var ute och red med min fjording och tre tjejer till på shettisar red vi förbli två killar på en moppe.(dom stod bredvid...
2
Svar
33
· Visningar
2 397
Senast: SannasNikita
·
D
Träning Hur många kilometer i timmen gör hästar i skritt, trav och galopp? Det beror förstås på rasen men om man räknar på en ca 150-160...
2
Svar
23
· Visningar
19 079
Senast: secret_star
·
W
Hästhantering Fy Fy Fy trodde aldrig detta skulle hända mig men igår kom dagen då jag totalt misslyckades med en transport av min unghäst. Detta...
Svar
10
· Visningar
1 528
Senast: Warmia
·
Hästhantering Hejsan. Har en ny inköpt ponny (första:p) som har lite taskigt uppförande. Dvs bufflig ska ut ur boxen fort,lite bitig och försöker...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Try
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama