Repgrimmans användning?

Sv: Repgrimmans användning?

har man tex en bråkig häst och dåligt ledarskap som behöver rättas till så räcker det oftast inte med en vanlig grimma. Tänk på hur hästarna beter sig i hagen mot varandra, det är så vi ska behandla dem. Man kanske behöver använda en repgrimma i början till hästen ser dig som en ledare, då kan man använda mindre hjälper. repgrimma är inget måste, och kom ihåg att aldrig binda upp hästen i en repgrimma eftersom den kan skada nacken om den skulle dra till. Repgrimma är endast till för träning (vilken den är mkt bra som) Precis som ett träns. Du skulle väll aldrig binda upp hästen med ett bett i munnen?:idea:
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 202
Senast: super
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 399
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 031
Senast: Solstig
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp