Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Är det någon som vet om man på nåt sätt kan lyckas lära sin unghäst tömkörning ensam. Alla jag känner är nämligen rädda för hästar och...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: lady2
·
Ridning När man rider så har man sitsen att sätta tempot med, hur gör man i tömkörningen? Jag får göra sidvärtsrörelser och serpentiner...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: incognito
·
Träning Har just köpt en 7 årig häst (danskt halvblod) som hamnat lite på sidan. Han är otroligt snäll så hans uppfödare i danmark ( en äldre...
Svar
13
· Visningar
1 500
Senast: kickthecat
·
E
Träning Hej hoppas jag lagt min fråga i rätt forum... Undrade bara om någon kan hjälpa mig att rada upp de absolut mest grundläggande...
Svar
3
· Visningar
1 997
Senast: lovelylace
·
X
Träning Hej, Jag är en tjej på 14 år som har ridit sen jag var ca 8år. Jag vill så gärna skaffa häst och min mamma och jag funderar på det. Men...
2
Svar
27
· Visningar
4 770
Senast: Mirre
·
T
Träning Jag är precis i början av inridningen på min 3 åriga hingst, jag vill om allt går enligt planen att han ska visas den 15 el 16 maj på 3...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: TeamWahlund
·
L
Hästhantering Ska avlägga hästskötarexamen om en dryg vecka, och är lite osäker på longeringsbiten. Därför ber jag er som redan är diplomerade...
Svar
15
· Visningar
1 970
Senast: Lavinia
·
T
Ridning hur värmer ni upp när ni rider i paddocken? Jag brukar -skritta fram ute ca 5-10 min -bröjar trava när jag kommer in i paddocken...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: TeamWahlund
·
R
Träning Hästen jag rider har varit ur kondition ett par månader. Tidigare har han alltid varit världens tryggaste häst som man kan lite på till...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Roucle
·
C
Ridning Sanningens ögonblick. Mitt första riktiga ridpass på många år. Bakgrundsfakta: Svårt skadad i ridolycka för 9 år sedan, 8...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 506
Senast: Spirit
·
Träning Läste i en annons att en het häst skulle bromsas med benen inte bara handen. Hur menar man då? För att slippa eventuella påhopp om...
Svar
11
· Visningar
4 721
Senast: Blomskan
·
F
Hästhantering OK då fortsätter vi här :)
17 18 19
Svar
361
· Visningar
23 278
Senast: Satterstina
·
Ridning Vet inte om jag skriver detta på rätt ställa, annars får tråden flyttas. Igår på en dressyrtävling hände något väldigt konstigt...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Totola
·
Ridning Jag fundera länge på var den skulle vara men tyckte detta var bäst. HUr ofta per vecka lastar ni in hästen i transport och far iväg...
2
Svar
23
· Visningar
1 972
Senast: Eliisa
·
J
Ridning Hejsan, Har en kallblodstravare som jag det senaste året haft en dressyrsadel Thorowgood med koppjärn xvid till. Men nu har pållis...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 564
Senast: TheBlackOne
·
M
Träning Hej! Har ett problem som aldrig verkar bli bättre. Min häst har stora problem med att sakta av från galopp.. antingen blir det...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Mahogny
·
G
Träning Har blivit harigare med åren. Ridit i 20 år. Är nu livrädd för att ramla av i galopp. Har fått problem vid galopparbete. Klämmer mig...
Svar
14
· Visningar
2 426
Senast: Cizma
·
Hästhantering Hur kan man med hjälp av NH-träning få en väldigt het häst lugnare? Hästen som orsakar min fråga är en islandshäst, en sk...
Svar
2
· Visningar
5 098
Senast: Trubbel
·
N
Hästhantering Vet inte om det redan finns en sån här tråd men jag kunde inte hitta någon & jag behöver verkligen råd! Har en 11 årig valack som jag...
Svar
12
· Visningar
1 659
Senast: Snowball
·
Ridning Jag visste inte om jag skulle välja ridtravare eller övrigt som prefix, men i och med att det här inte direkt känns som ett typiskt...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: lasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025