Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Hästhantering Min vallack är klockren i verkligen allt jag gör med honom. Inga konstigheter någonstans alls..förutom i hagen. Det är ett problem, ett...
2
Svar
23
· Visningar
2 462
Senast: lindgreen
·
S
Träning Jag blir alltid jätte nervös("rädd") när vi ska rida ut, Jag ber alltid ngn annan rida ut på min häst för jag blir så rädd:cry: Det...
Svar
10
· Visningar
2 071
Senast: Yukionna
·
H
Hästhantering Som rubriken lyder.. Vad är en klapphingst? Tacksam för svar! ;) Kram
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Havremoppe
·
L
Ridning Jag är här för lite hjälp och tips. Historien är följande Jag red regelbundet mellan åldern 8 till 18 år. Hade en egen ponny på slutet...
Svar
11
· Visningar
1 799
Senast: Elina8
·
Träning Precis som rubriken anger, har jag börjat fundera på om man överhuvudtaget lär ut god ridning numera eller är det helt omodernt :o...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 671
Senast: Hallonglass
·
Hästhantering Vi ska äntligen få hem en liten foderponny:-) Enligt ägaren är risken stor att han testar mig i början då han har mycket ponnyvilja...
Svar
2
· Visningar
1 521
Senast: liten-peron
·
Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
5 870
Senast: Magnum
·
H
Ridning Läste i nya numret av Ridsportförbundets tidning att skänkelvikning är en lösgörande övning. I vilken grad kan det vara lösgörande då...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 694
Senast: Helan
·
Ridning Hejsan, jag har en arab som är mycket trevlig att rida ute. Men bara man är på väg mot stallet (efter ridtur på ängen eller liknande)...
Svar
10
· Visningar
1 089
Senast: Lavinia
·
P
Ridning Vet ej om tråden ligger rätt.... Vad i hvete ska man göra om hästen helt plötsligt börjar TOK skena i galopp? De gjorde hästen jag...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Pumsie
·
Träning Jag longerade valacken jag har hand om igår. Men jag har aldrig förr vart med om en så läskig häst att longera :eek: Hästen är inte...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: YaHilweh
·
R
Hästhantering Hej! jag har alltid undrat över det här med lindor och bandage. vilket man ska ha till vad etc. vad som passar bäst till...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Snowball
·
A
Ridning Jag måste bara få skriva av mig lite här! Jag rider på ett gäng basjkirer och får ofta höra att basjkirhästar bara är skogshästar och...
Svar
3
· Visningar
1 459
Senast: Whiplashr
·
Hästhantering Har läst lite om det här ämnet tidigare men hittar nu inte riktigt vad jag undrar över. För en vecka sedan flyttade jag och kompisen...
Svar
17
· Visningar
2 429
Senast: acj
·
Ridning Jag har en D ponny som tidigare varit dressyress men nu är pensionerad, häromdagen när jag red henne märkte jag att hon hela tiden drog...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: timme
·
Träning Har en 6åring som är genomgången och kollad på alla sätt och vis. Hon är en mkt speciell dam som kan bli rätt unghästseg mellan varven...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: minicooper
·
Hästhantering Nu har jag börjat fundera mer på den nya medryttarhäst jag har. Ett äldre sto som är lättfångad i hagen, men som inte gärna vill komma...
Svar
12
· Visningar
1 283
Senast: danilo
·
M
Hästhantering Har nyss fått reda på att repgrimman egentligen är till för att skapa obehag för hästen. Att knutarna är placerade där de är för att de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 667
Senast: AbsolutTove
·
Träning I går när min dotter var ute och red kom en häst skenande ikapp och förbi dem. Hennes och kompisarnas ponnyerna tog förstås till sken de...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 798
Senast: Zannaah
·
Y
Träning heey! nån som har nån bra hopp övning?:bump: och hur man ska få hästen till en lugn galopp! då han bara har rusat i skogen med den förra...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Silltunna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Transport med fronturlastning
  • Dressyrsnack 17