Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

X
Träning Hej, Jag är en tjej på 14 år som har ridit sen jag var ca 8år. Jag vill så gärna skaffa häst och min mamma och jag funderar på det. Men...
2
Svar
27
· Visningar
4 768
Senast: Mirre
·
T
Träning Jag är precis i början av inridningen på min 3 åriga hingst, jag vill om allt går enligt planen att han ska visas den 15 el 16 maj på 3...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: TeamWahlund
·
L
Hästhantering Ska avlägga hästskötarexamen om en dryg vecka, och är lite osäker på longeringsbiten. Därför ber jag er som redan är diplomerade...
Svar
15
· Visningar
1 962
Senast: Lavinia
·
T
Ridning hur värmer ni upp när ni rider i paddocken? Jag brukar -skritta fram ute ca 5-10 min -bröjar trava när jag kommer in i paddocken...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: TeamWahlund
·
R
Träning Hästen jag rider har varit ur kondition ett par månader. Tidigare har han alltid varit världens tryggaste häst som man kan lite på till...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Roucle
·
C
Ridning Sanningens ögonblick. Mitt första riktiga ridpass på många år. Bakgrundsfakta: Svårt skadad i ridolycka för 9 år sedan, 8...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 503
Senast: Spirit
·
Träning Läste i en annons att en het häst skulle bromsas med benen inte bara handen. Hur menar man då? För att slippa eventuella påhopp om...
Svar
11
· Visningar
4 706
Senast: Blomskan
·
F
Hästhantering OK då fortsätter vi här :)
17 18 19
Svar
361
· Visningar
23 234
Senast: Satterstina
·
Ridning Vet inte om jag skriver detta på rätt ställa, annars får tråden flyttas. Igår på en dressyrtävling hände något väldigt konstigt...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Totola
·
Ridning Jag fundera länge på var den skulle vara men tyckte detta var bäst. HUr ofta per vecka lastar ni in hästen i transport och far iväg...
2
Svar
23
· Visningar
1 966
Senast: Eliisa
·
J
Ridning Hejsan, Har en kallblodstravare som jag det senaste året haft en dressyrsadel Thorowgood med koppjärn xvid till. Men nu har pållis...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 548
Senast: TheBlackOne
·
M
Träning Hej! Har ett problem som aldrig verkar bli bättre. Min häst har stora problem med att sakta av från galopp.. antingen blir det...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Mahogny
·
G
Träning Har blivit harigare med åren. Ridit i 20 år. Är nu livrädd för att ramla av i galopp. Har fått problem vid galopparbete. Klämmer mig...
Svar
14
· Visningar
2 423
Senast: Cizma
·
Hästhantering Hur kan man med hjälp av NH-träning få en väldigt het häst lugnare? Hästen som orsakar min fråga är en islandshäst, en sk...
Svar
2
· Visningar
5 072
Senast: Trubbel
·
N
Hästhantering Vet inte om det redan finns en sån här tråd men jag kunde inte hitta någon & jag behöver verkligen råd! Har en 11 årig valack som jag...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: Snowball
·
Ridning Jag visste inte om jag skulle välja ridtravare eller övrigt som prefix, men i och med att det här inte direkt känns som ett typiskt...
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: lasseman
·
C
Hästhantering kan man hyra sommarbete för en häst som man hyrt över sommaren och ändå rida den, istället för att hyra stallplats? Måste en häst som...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: pinky
·
V
Träning Min lillebror har kommit på att det här med ridning och hästar är riktigt kul och han har redan bestämt sig för att han vill hålla på...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: anni0001
·
Hästhantering Jag har ett 17 årigt sto som jag haft sen nov. Vi har haft en del meningsskiljaktligheter eftersom hon är väldigt dominant till sättet...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: niclas_e
·
Hästhantering Kolla lite på gamla trådar men lägger upp en ny. Jag har en hingst på 6 år och hans avkomma på 8 mån. 6 åringen har jag haft i två...
Svar
5
· Visningar
2 280
Senast: lovelylace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama