Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Detta med hästens form (vid ridning) är något som cirkulerar ständigt i mitt huvud. Jag strävar efter att rida hästen i form, få den...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: kenttjej
·
T
Ridning En av mina hästar är 180cm hög och har inte den bästa grunden i ridningen. Han känns en aning framtung ibland när jag rider honom och...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: TeamWahlund
·
Hästhantering Allt detta tjat hit och dit om hästar ska eller inte ska gå i hagar! Jag har nyss bytt stall och igår när jag kom till stallet var min...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 868
Senast: Martenix
·
Ridning Var å tränade igår på en häst jag rider lite då och då, inte ofta, en stor halvblodskille. Gick verkligen super tyckte jag! och...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Ganesco
·
E
Hästhantering Jag skaffade min Nordis som 1-åring. Från dag nr:1 har vi lärt känna varandra via Nh. Det har varit en fantastisk resa utan höga röster...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Esso
·
Träning Jag ska om fyra veckor rida in/utbilda en häst på klassiskt sätt, men har fått veta att ägaren vill att han rids in i bomlös sadel...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Annie_92
·
Träning Efter att ha studerat Christine Haddads instruktionsvideo i favorit-tråden har jag funderat över min sits i galopp. I traven följer jag...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: Asa_S
·
Ridning Jag har ridit akademiskt sedan 2001 och jag älskar att "leka" med min häst. vilket jag uppfattar inte är direkt vanligt bland ryttare...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: bigganl
·
O
Träning Ni som iprincip bara tränar och tävlar på ridskolehästar, hur många lektioner/v rider ni? Är något av lektionerna en sk...
Svar
17
· Visningar
2 596
Senast: Paoo
·
K
Ridning hej! jag ska/har köpt e travare som jag får hem till helgen! Jag har haft häst tidigare dock ingen travare. Skulle gärna vilja ha lite...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
31 842
Senast: Greenhart
·
E
Träning De är så att jag håller på att omskola lr vad man ska kalla det, hans naturliga hållning är ala giraff å helst av allt så krullar han...
Svar
3
· Visningar
1 062
S
Hästhantering Som rubriken lyder, hur kan man göra boxen och hagen roligare för en häst som lätt blir uttråkad? Har satt upp en boll med slicksten i...
Svar
10
· Visningar
1 786
Senast: Grålly
·
V
Ridning Hej! Som jag har skrivit i en annan tråd så har min lillebror blivit väldigt hästintresserad. Nu har jag tänkt att ta en häst på...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: Scandi
·
V
Träning Vad tycker ni att man bör kunna vid köp av en 5-årig hingst när det kommer till ridning och markhantering. Personen i fråga kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 298
Senast: Roucle
·
F
Hästhantering Jag har ett problem. Mitt tävligssto är så väluppfostrad att hon i princip vägrar att kissa på något annat ställe än i sin box. Detta...
Svar
9
· Visningar
1 395
Senast: Fransosen
·
F
Hästhantering Hur gör ni med era hästar. Har ni en bestämd datum/månad mm när ni släpper era hästar på bete dygnet runt.. Själv är jag ganska...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 781
Senast: kirrekorv
·
C
Hästhantering Imorrn är det återbesök hos veterinären. Tösen har nu haft totalboxvila i tre veckor. Förhoppningsvis säger de att hon ska få börja...
Svar
10
· Visningar
1 136
Senast: kiablo
·
Träning Nu ska pållan få lära sig lite dressyr och lite hoppning hade vi tänkt. Hur gör jag lättast för att träna löshoppningen? Som det är nu...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: neferra
·
Ridning Jag behöver veta hur man binder upp sin häst för natten, när man rider på långritt och övernattar ute i skogen! Det handlar om flera...
2
Svar
36
· Visningar
4 980
Senast: Minett
·
F
Träning Min nya häst (nordsvensksto) är 7 år gammal hon är väldigt "bufflig" och ska äta hela tiden. Hon vill inte gå bakom mig och inte...
2
Svar
23
· Visningar
5 413
Senast: fraaida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar