Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Blir av med hästen som går med min om 3 veckor, jag kan få låna en 4årig hingst som sällskap. Hingsten går med andra hästar nu och det...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: skuggi
·
E
  • Låst
Ridning Jag har haft min ponny i ca 6 månader. Han har tidigare tävlat LA, Mdsv i hoppning men under tiden förra ägarna hade honom vägrade han...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: IngelaH
·
D
Ridning När snön smälter på vår gård i vackra norrland så bygger vi ett stall! Men jag vill ha erat intyg på att jag är redo att ge mig in i...
Svar
10
· Visningar
1 419
Senast: Dressyr_Asinus
·
J
Ridning Hejsan jo det är så arr jag ha en vbl valack han tar galoppen som en studsboll och är jätte duktig på banan och på gärden men på rak...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Deimion
·
Ridning Jag har för en tid funderat på att börja träna igen för tränare med min häst. Problemet är att jag har haft svårt att hitta en tränare...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Nora
·
S
Hästhantering Har precis fått hem en varmblodstravare. Han är varken tränad eller tävlad i trav så att det nämns.. Nu är det så att han är väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 318
Senast: Warmblood
·
Ridning Hur gör ni när ni konditionstränar/cantrar? Hur länge håller ni på? Hur långa intervaller? Hur ofta? Jag behöver få upp kondisen på min...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: scesar
·
Ridning Jag rider och tar hand om en varmblodstjej som oftast är pigg, glad och har framåtbjudning ute på ridplanen och i skogen men direkt man...
Svar
9
· Visningar
1 500
·
T
Ridning Har ett sto som inte vill stå still under uppsittning, håller någon i henne så går det bra men är man själv i stallet och ska rida ut...
Svar
8
· Visningar
1 180
·
J
Ridning Min käre kuse orkar inte bära sig i höger galopp, men vi tragglar varje dag med lite övningar. Däremot vänster galopp klarar hon...
Svar
15
· Visningar
1 617
·
C
Ridning Hej ja har en nordistravare på 10 år, har haft han i snart 2 år, han är inte den roligaste å träna, super stressad, de tog mej nästan...
Svar
4
· Visningar
1 068
·
S
Hästhantering Hej! Idag satt jag och tänkte på om hästar är keliga, som tex hund eller katt. Alltså att dom tycker det är skönt att bli klappade osv...
Svar
15
· Visningar
1 321
Senast: Deimion
·
Ridning Har inte ridit min medryttarhäst på lite drygt 3 veckor och nu är hon som helt förändrad, negativt! Kan det ens gå så snabbt? Hästen...
Svar
7
· Visningar
1 178
Senast: Scandi
·
P
Ridning Ja, vilket är värst, rida i en sadel som ligger dåligt eller rida barbacka? har hört olika från olika personer så tänkte vända mig hit...
Svar
15
· Visningar
1 685
Senast: Lydia
·
Hästhantering Har börjat rida min tjej med repgrimma och har nu fått hem mitt parellirep som jag tänkte ha som tyglar när jag rider, det är ett 12...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 308
Senast: fean
·
Ridning Vet ej om jag lagt denna tråd rätt, vet inte direkt vart jag skulle lägga den så de blidde här, är de fel så får moderatorn gärna flytta...
Svar
10
· Visningar
1 690
Senast: A-K.Eng
·
H
Ridning är det bra eller inte att växla mellan olika sadlar? rider ibland i vanlig sadel o ibland i westernsadel,är det bra för hästens rygg...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Pompedo
·
H
Träning är det bra eller dåligt att flera personer arbetar med samma häst? har flera tjejer som hjälper mig i stallet nu(dotterns kompisar) så...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: WBanna
·
Ridning Häromdagen red jag för första gången på länge en annan häst än min egen. Det slog mig då vilken otroligt stor skillnad det är att rida...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: tussilago1
·
M
Ridning Hejsan! 19 april ställde jag av min häst då jag misstänkte att hon hade ont i ryggen (tjurig vid sadling, ömmade, osv). 27 april (dvs i...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: Bartley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama