Jättekul att det går bra nu men jag vill bara lägga till något.
Du lärde din häst galopp på 3månader jätte bra
men tänk på att det tar lång tid att lära, hon måste muskla sig och så för att kunna orka galoppera.
Om hon blir grinig igen och bara springer, hon kanske brunstar? Har ont någon stans. Kolla igenom hella hästen och se om det är något litet fel. Ibland kan det räcka med något jätte litet. Fortsätt kämpa med henne
Tips om du ska börja hoppa henne, då jag gjorde ett eget fel med min förra häst som skulle vara ett halvblod, men vi fick reda på efter köpet att det var ett varmblod, och då var hela familjen förälskade i henne så vi lämnade inte tillbaka henne, dock borde vi ha gjorde det, då det kom fram efter ett halvår att hon hade spatt, sen under hela sommaren hade hon exem, men jag är glad över all tid jag fick med henne, när jag red gråt jag ofta eftersom det var så svårt, men med hjälp så klarade jag det tills skadan kom fram och dom 4sista månaderna vi försökte hjälpa henne var förjävliga, jag gråt minst 4gånger i veckan pågrund av att hon sprang över folk och attackerade dom, hon gjorde aldrig något mot mig, det enda hon gjorde mot mig var att dra bak öronen inget annat, medans mot alla andra hög hon, srang över, stegrade mot dom, hón blev farlig till slut av sin smärta, och det gick inte hjälpa henne.
Nu till mitt tips, gör många avsakningar tex, börja ett pass med att skritta fram och sen när du ska börja trava, låt henne få trava som hon vill på fyrkantspåret, så hon blir avslappnad, sen börjar du arbeta henne, sen när hon är uppvärmd och det är dags för galopp, sakta av till skritt och gör halt, skritta och sen fatta galopp, galoppera någran steg och sakta av till trav låt henne ha slängtrav i ca 3steg sen samlar du henne och saktar av till skritt och gör om det. sen när du tycker det går bra gör från halt och även trav. '
Hoppas du prövar tipset, ta gärna med dig en kompis eller någon som kan hjälpa dig, påmina dig om din sits m.m
Kram josefin