Sv: Unghästens utbildning
Åh så otrevlig du låter LIA! Här går du på rena personangrepp när du inte har medel att besvara en argumentation på ett vettigt sätt!
Jag har inga som helst problem med att förstå svenska, jag håller bara inte med din åsikt! Att du inte vill/kan/har lust -välj själv- förstå risken med att riskera anknytningen sto-föl för att istället köra ett system som bevisat inte ger något är ett ställningstagande som du gör. Jag tycker både det är onödigt och snudd på övergrepp att föra in ett bett i ett nyfött föls mun eller låta den ha saker på ryggen.
Vi har helt enkelt helt olika åsikter men det försvarar inte personangrepp.
Började att svara punkt för punkt, men insåg snart att det är meningslöst. Du verkar helt ointresserad av ens möjligheten av att i/i skulle kunna vara något positivt, och liksom Älgen så inser du inte att det inte handlar om "i stället för hästarnas egen mamma-föl-kontakt".
Droppen var din barn-jämförelse. Något så dumt ...
För din information, så har jag även erfarenhet av att ha föl på det vanliga sättet, så jag vet skillnaden under hela deras uppväxt. Vilket du inte gör och därför inte kan jämföra. Fast du vet ju att jag har fel.
Mycket bra svar från Älgen och Axel? Tror inte det. Älgen förstår alltså inte, medan jag slipper läsa Axels inlägg eftersom hon sedan länge finns på min ignorera-lista.
Varför har du så svårt att förstå vanlig svenska? Hade 13-åringen till att läsa inläggen igen, och hon hade inga problem med det. En fråga om vilja?
LIA
Åh så otrevlig du låter LIA! Här går du på rena personangrepp när du inte har medel att besvara en argumentation på ett vettigt sätt!
Jag har inga som helst problem med att förstå svenska, jag håller bara inte med din åsikt! Att du inte vill/kan/har lust -välj själv- förstå risken med att riskera anknytningen sto-föl för att istället köra ett system som bevisat inte ger något är ett ställningstagande som du gör. Jag tycker både det är onödigt och snudd på övergrepp att föra in ett bett i ett nyfött föls mun eller låta den ha saker på ryggen.
Vi har helt enkelt helt olika åsikter men det försvarar inte personangrepp.