Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hur ofta spolar ni av er häst? Varje gång som ni ridit eller bara när ni ridit "hårt"
2
Svar
21
· Visningar
2 996
Senast: isse
·
Hästhantering Nu har jag stött på ett problem som jag aldrig tidigare har haft, och det börjar bli irriterande marigt att inte komma på hur jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 439
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej alla erfarna. (räknar inte mej själv som det) Jag har köpt mej en hård hudad tuff ridskole ponny. Kallblods mix. Hur ska jag...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: lisajohan
·
S
Ridning Jo då, då har man flygit av pållan första gången sen hon komhem från inridningen:o Lite synd, för det var verkligen en toppen ridtur...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Sambeon
·
B
Hästhantering Har en häst som blir fyra i år. Jag har svårt att för att hämta honom i hagen. När jag ska gå in till min häst i hagen kan han redan...
Svar
18
· Visningar
2 472
Senast: Bolla
·
I
Ridning Har sprungit över ett begrepp som ja i princip aldrig hört förrut och undrar vad skolor är? Eller menas med? Någon som kan förklara...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Queen
·
A
Hästhantering jag undrar hur ni fodrar hästen just nu om den går ute under natten? lägger ni in mycke hö i hagen eller lägger ni in lika mycke som...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Egonson
·
Träning Red en ponny idag jag inte ridit sen den reds in av mig. Den svettades ganska tydligt mer på högersidan men jämnt fördelat som...
Svar
3
· Visningar
1 201
H
Ridning Min ponny kan ibland vara otroligt seg att rida på. Man får typ sitta och skänkla var femte steg för att han ska gå framåt och då går...
Svar
13
· Visningar
2 047
Senast: Hamlet
·
Träning Hm... Jag gillar verkligen sommaren, tycker det är en underbar årstid. För min egen del. Inte för hästarna. För det första tycker jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 266
Senast: Armani__
·
Hästhantering Är det någon vänlig själ som kan tala om för en icke upplyst om vad det är samt innebär? Vad har det för fördelar? //nyfiken QuickStar
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: kvandi
·
Ridning Ringde på en sadel här nyss, en Epona. Hur ser deras märkningssystem ut? Trodde att även de mättes i S och K stl? Denna var märkt...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: fjordtokan
·
M
Ridning Hej! Jo jag har ett lite problem som jag gärna vill få lite tips om.. Jag sköter om en häst på ett privatstall ett par dagar i veckan...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: Maliin
·
I
Ridning Hur ställer man en häst inåt? :confused:
Svar
9
· Visningar
13 772
Senast: Totola
·
S
Hästhantering Jag fick hem min 11 månaders gammla unghingst igår. Igår lät jag han bara vara för att få ställa om sig, även också idag, men idag...
Svar
18
· Visningar
1 533
Senast: sln
·
J
Hästhantering Hej jag har en häst som vagar (lutar sig åt olika håll fram och tillbaka, är hon blir stressad) och hon har ffåt en infektion , och jag...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: sthu
·
Hästhantering Brådis är det nu! Har en flock på två fullblod (kompisens) och mitt ridtravarsto. Alla tre mycket låga i rang och vi har aldrig några...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: acj
·
S
Träning Hej hej, Jag undrar en sak om när man rider unghäst som nyss är inriden. Har hört att man sak ha ett friskt tempo i trav och galopp...
Svar
12
· Visningar
1 386
Senast: Sambeon
·
B
Hästhantering Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst. Hon är världens underbasraste och snällaste i all hantering. INga problem...
Svar
13
· Visningar
5 595
Senast: lasseman
·
Hästhantering Jag har hittat en helt ljuvlig bäbis :love: Född i oktober, lämnar snart mamma. Men han står långt upp, Hudiksvall och jag bor i Skåne...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Salasolen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama