Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Några tips på att bygga rumpmuskler på min häst visserligen har han fått en finare rumpa men lite muskler till hade inte skadat;)...
Svar
7
· Visningar
1 536
Senast: Roucle
·
Hästhantering Vet inte om jag hamnade i riktigt rätt forum men får hoppas det vart bra, Nu är det såhär, tävlingssäsongen börjar ju starta igång...
Svar
13
· Visningar
3 643
Senast: Roucle
·
E
Träning Min häst tycker inte om att rida dressyr, det går ju efter ett tag och han går på tygeln och går fint, men bara ett litet tag. Sen blir...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: lindgreen
·
T
Hästhantering Min häst har, så länge jag haft honom, varit jättelätt att lasta och åkt väldigt bra. Nu de senaste gångerna har han plötsligt börjat...
2
Svar
24
· Visningar
2 048
Senast: kol
·
S
Hästhantering Har en liten valack med grå papper i ASVH. För det första får han genomgå treårstest? För det andra, i vilket syfte skulle det då vara...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: Shaklima
·
L
Hästhantering Hej! Har nyss flyttat till hus och är ju giiivetvis sugen på att skaffa min första egna häst. MEN frågan är, måste jag skaffa två? Pga...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Monsterkyss
·
M
Ridning När jag är ute och rider så känns det som att varenda människa som ser mig, ryttare, bilister, etc, tittar på mig och pållen riktigt...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Monsterkyss
·
Hästhantering Jag är lite konfunderad då en bekant till mig har fått kritik för att h*n band fast sin häst utomhus i en järnring vid en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 302
Senast: flashlight
·
S
Ridning Efter att många i min förra ridgrupp (ponnygrupp) hoppat av så splittrade ridskolan min ridgrupp, och jag hamnade i en ny och igår var...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: gucci_parma
·
Ridning Nu har jag bestämt mig, jag ska ta tag i det och lära mitt varmblodssto galoppskänkeln. Skulle vilja ha lite tips & trix på hur man kan...
Svar
1
· Visningar
830
Hästhantering Okej, nu är det så här att min häst går i en hage med 5 till hagkompisar. 2 av dessa är VÄLDIGT övercosiala mot människor, (kallar dom...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: snusmumrikan
·
Ridning På senaste tiden har jag fått kritik att jag har bra sits men att min skänkel glider för långt framåt, och det gör så att jag inte kan...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: pinky
·
Hästhantering Vi skulle vilja köra ponnyn vi ska ta på foder i släp då och då, men han är tydligen svårlastad och stegrar sig. Tidigare har det...
Svar
2
· Visningar
1 222
Senast: Opartisk
·
Träning Eftersom jag inte fått något svar i 05-tråden, så gör jag en egen tråd, med förhoppning om mer svar. Har blivit erbjuden att låna en...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: sassiball
·
Ridning Provar lägga min tråd här, fick inte så mkt svar på utrustning. Hittar inte svar i sökfunktionen. Jag har lite funderingar om...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Ellyne
·
V
Hästhantering När jag kör Nh med min pålle gör vi t.ex. följa john övningar. han följer mig som en hund. men när jag sedan vill att han ska stå still...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Praefatio
·
L
Hästhantering Är det någon som vet om man på nåt sätt kan lyckas lära sin unghäst tömkörning ensam. Alla jag känner är nämligen rädda för hästar och...
Svar
7
· Visningar
898
Senast: lady2
·
Ridning När man rider så har man sitsen att sätta tempot med, hur gör man i tömkörningen? Jag får göra sidvärtsrörelser och serpentiner...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: incognito
·
Träning Har just köpt en 7 årig häst (danskt halvblod) som hamnat lite på sidan. Han är otroligt snäll så hans uppfödare i danmark ( en äldre...
Svar
13
· Visningar
1 499
Senast: kickthecat
·
E
Träning Hej hoppas jag lagt min fråga i rätt forum... Undrade bara om någon kan hjälpa mig att rada upp de absolut mest grundläggande...
Svar
3
· Visningar
1 996
Senast: lovelylace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama