Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Min häst snubblar väldigt ofta vid ridning. Det känns som att han inte lyfter på benen men ibland kan han snubbla på asfalt t o m...
Svar
7
· Visningar
1 397
Senast: sophieh
·
B
Hästhantering Jag är en som ännu inte har fixat pass till mina hästar, (vilket jag ska göra nu) Tänkte bara se hur mycket det kostade för er att...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: brilja
·
Träning Min unghäst har börjat humma högt och tydligt när jag rider ut på honom,han är helt avspänd och nöjd(älskar komma ut på äventyr).Det...
Svar
14
· Visningar
1 782
Senast: flummtokan
·
T
Hästhantering Hej! Min bil får dra 1300kg och mitt släp är inreggat på 1350kg. Vad händer om jag blir stoppad av polisen? Är det förövrigt...
Svar
9
· Visningar
1 336
Senast: Bee
·
Hästhantering Har en 4 åring som vi skode fram för första gången för några veckor senda. Gick okej för att vara första gången. Stog väll inte jätte...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Yrja
·
W
Hästhantering mitt varmblodsto är väldigt oberäknerlig, ibland kommer hon direkt och följer med in från hagen, men andra dagar bara vägrar hon och man...
Svar
15
· Visningar
1 625
Senast: strulxx
·
Ridning Idag skulle jag och min syster ut på en lugn liten tur. Min gamla häst har börjat komma igång efter vintervilan men nu stått några...
Svar
3
· Visningar
1 018
Träning Jag har tyckt att en häst som är vältränad och stadig, orkar göra fina övergångar, en häst som kastar med huvudet och tjafsar vid...
Svar
8
· Visningar
1 493
Senast: Jaxonmaxon
·
Träning Min häst, eller antagligen jag, har varit helt hopplös på sistone. Försöker sticka när jag rider ut, fungerar oftast bra i ridhus/på...
Svar
3
· Visningar
870
Träning Hur gjorde ni för att lära er tömköra? Har ni gått någon kurs eller går det att lära sig själv? Vart hittar man kurser i så fall?
Svar
12
· Visningar
3 109
Senast: Luxi
·
Ridning Det var länge sedan jag hade unghäst men nu har jag en riktigt trevlig häst med hög ridbarhet och som rör sig fint. Kunde vara kul att...
Svar
4
· Visningar
1 982
Senast: Piamaria
·
F
Hästhantering Hej! Jag undrar om Klaus Hempflings filmer finns på svenska? Är det någon som har sett dessa filmer? bra/dåliga?:D //Farrebarre
Svar
3
· Visningar
942
Senast: farrebarre
·
O
Ridning Jag efterlyser er vuxna som tagit upp ridningen, alternativt BÖRJAT rida, i vuxen ålder, och som känner att ni har blivit riktigt bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 634
Senast: CarEr
·
H
Ridning Hellu :laugh: Jag brukar ganska ofta trilla av min ponny på hoppträningarna när han stannar, jag slår mig inte och blir aldrig rädd...
Svar
13
· Visningar
1 113
Senast: susanne
·
S
Hästhantering En go vän har åkt på semester, och jag har lovat att ta hand om hennes hästar. En av dom är en 4 årig russ valack, har gått som hingst...
Svar
3
· Visningar
1 235
Senast: LIA
·
B
Ridning Hur gör ni när hästen är nyvaccinerad? Jag brukar låta hästen stå den dagen men rida som vanligt sen. Min tränare har sina stående en...
Svar
14
· Visningar
2 435
Senast: beachbunny
·
Hästhantering ursäkta jag är i trådskapartagen men det dyker upp små intressanta frågor och ställningstaganden som jag vill veta hur andra ser på...
Svar
17
· Visningar
1 368
Senast: rider
·
L
Ridning Har en fundering.. En häst som klarar sin överviktiga ryttares tyngd utan problem i vanliga fall, hur mkt "sämre" klarar den sin...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: lindgreen
·
L
Hästhantering Jag har en varmblodsvalack som jag har på foder. Redan från första dagen har han "slagit" (typ kastat) med huvudet och står och tuggar...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering hej. min kompis häst är sjuk och får inte ridas så nu står hon som sällskapshäst. hon är rädd för allt! de kan vara vad som helst,hon...
Svar
15
· Visningar
1 676
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama