H
Helan
Sv: Skänkelvikning
Vilket anser ni är mest lösgörande?:
Skänkelvikning
Öppna
Sluta
Förvänd galopp
Annat?
Jag undrar självklart eftersom du har klargjort dina "meriter" o då ställer mig frågande till själva frågan.
Visst, undra kan du alltid göra, men var lite trevligare i din framtoning tack!
Den används- som du kanske vet- på unga hästar för att lära sig sidvärts o att ryttarna får rida med både samsidiga hjälper samt övriga.
Ja, jag vet! Men det handlade inte frågan om. Det handlade enbart om effekten av skänkelvikningen och själva lösgörandet.
Du gör ofta trådar där du inte själv skriver hur du gör- som om du sitter inne med facit.
Jag vill först veta vad ANDRA tycker och tänker. Det är mer intressant för mig.Och jag anser inte att någon har facit eftersom vi är så många här som gör olika
Förstog att du numera ratar sk. vikningen, men den är en god början för hästen i sin utbildning.
Jaså, har jag skrivit det??
Red skänkelvikning med en 4-åring idag faktiskt.
Man behöver inte börja med något som är svårt för hästen, utan man stegrar kraven med åren- genom olika övningar- omväxling för hästen.
Åh, vilken nyhet
Hur kan du tro att man kan räkna på %????
Allt kan räknas i % ...
Det beror väl på HUR den utförs o vilka egenskaper ekipaget har inkl. kunskaper.
Utgå ifrån en perfekt skänkelvikning på en perfekt häst med en perfekt ryttare, (en sån som dig....?) Det borde finnas forskning på detta precis som på allt annat.
Vilket anser ni är mest lösgörande?:
Skänkelvikning
Öppna
Sluta
Förvänd galopp
Annat?