Sv: EDS var det ja...
Hej hopp talltopp....
Är mitt i ett dunderskov och varit heltidssjuskriven sedan 9 september. Så det där om ett miniskov i somras kan vi ju glömma. Börjar arbetsträna knappt 25%. Var hos en underbar smärtläkare idag som kunde en del eds, ska få prova nån ny medicin som jag redan glömt vad den heter. I övrigt så har jag mest lust att jaga min vcläkare med mattpiskan runt kvarteret eftersom hon inte ens visste vad eds var för nåt då jag träffade henne, så det är som att vara tillbaka på 90talet och därtill andra läkare som vägrar skriva ut mina citodon då jag ber om receptförnyelse.
Nåväl, nog tjatat om detta.
Johodå, jag har fyra ungar -fast läkarna sa att jag inte skulle skaffa några. Den första graviditeten vart jag asdålig och mest sängliggandes och knaprade en del smärtstillande och en massa akupunktur och sedan lång sjukskrivning efter. Kejsarsnittad pga att ingen visste hur en förlossning skulle te sig med min kropp. sov med trochanterbälte på mig. Finns fasta och elastiska och mjuka så jag hade en mjukelastisk då jag sov.
Nr 2 oxå skitdålig. Axeln sabbad under snittet dessutom, så jag kunde inte använda armen på hur länge som helst.
Nr 3 hör å häpna, jag mådde ganska hyfsat, ungefär som en "frisk" människa med jobbig graviditet, så jag t o m jobbade lite
. Foglossningar från helvetet precis som tidigare men i övrigt ganska ok.
Nr 4. samma som trean förutom att jag inte kräktes mer än 2 ggr på hela grav. Vid de tre första kräktes jag fram till 22 veckan.
Jag har vid samtliga grav haft så mycket foglossningar att jag haft superont redan innan det har varit dax att kissa på testet... Men har kört en hel del mindfulness samt taktil stimulering.. Kan låta sjukt men jag smeker mig själv...
fast på armarna, jag svarar ganska bra på just det med lugn och ro hormon.
Värme och ge fanken i att träna mer än lättare basal kroppskännedom i liggande. Träna mycket andning och försökt att hitta en balans där jag tyvärr ätir mer smärtstillande än jag önskat, dock klarat mig med de man får äta i kombination med jävlar anamma att jag ska klara det och att det är förlösande skönt att gråta ögonen ur skallen då livet känns förjävligt.
Fick arbetsterapeuten att komma ut med en skrivbordsstol på hjul som jag hade i köket och åkte runt med, pall i duschen etc.
Sen kan jag tala om att jag krävde mer barnomsorg än vad som normalt ges och det beviljades, valde dagmamma för att skapa en mer familjelik situation, för jag behövde gigantiskt med sjukgymnastik och kommunen har inte haft problem med att bevilja det när bebbe var född. så jag hade halvtid istället för 15 timmar till storasyskon.
Kommer inte på så mycket mer just nu, för jag är på väg in i min tablettdimma av smärtstillande, så jag kanske kan somna snart. Men frågorna är fria så ska jag svara efter bästa förmåga -då jag har mer koll på tankeverksamheten.
Kram kram