Sv: PNH tjatter part III...
*kl*
Tjoo, sticker in min näsa här lite igen
Kollar av tråden hela tiden, men ni diskuterar saker to fare away!
Lite off topic från pågående ämne, men vill dela med mig av min glädje och stolthet !!
Tänkte bara berätta om min fantastiska dag, idag finns inget bättre än min häst
Hade ju som sagt problem, o började då med Seven Games, o nu varje gång innan jag rider så kör vi lite "vänskapsleken" inte med olika redskap o så, bara med mina händer.
Som faktiskt gjort att alla uppsittningsproblem helt slutat !!
Sen nu har hon utan problem kunnat gå bakom hästar när vi rider, utan att stressa takta osv, utan bara varit pigg framåt o klivit på, hon går lite snabbare än de andra ibland,men har kunnat anpassa sig, eller så har vi gått först
Men idag red jag ut helt ensam, red över en "tyngre" trafikerad väg, till skogen på andra sidan, väl över ropade hon på pojken två gånger, jag satt på långa tyglar, hade en snutt i vardera hand för att inte helt bli tagen på sängen om hon började tramsa lite
När hon ropade så började jag prata med henne om ditt o datt, hon ropade inte mer alls, blev helt lång och låg i halsen, avslappnad och med öronen framåt piggt skrittande
hela turen !!
På hemväg skulle vi korsa vägen igen, nu kom det en lastbil, jag blev lite tveksam, men ack så jag misstog mig, inte en tanke på att blir stressad eller rädd, hon var ju påväg hem faktiskt
Dock är vita trädgårdsstaket oerhört läskiga, hemväg eller inte ^^
Hela sista snutten hem satt jag o prisade min häst, jag sa tom att om hon ville så kunde jag ramla av på ridbanan, för det får man när man har en tokduktig häst..
Tack o lov tog hon mig inte på orden
Jag är så glad och stolt =D
Vad tror ni?