Vi som är frivilligt/ofrivilligt ensamma på julen 2024

Rosett

Trådstartare
Måste väl finnas fler än jag?
Det kändes bra i morse och fram till typ kl 17 men nu är jag deppig.
Har ätit en ask potatissallad till julmiddag, kollar nu på en dokumentär om byggandet av ett Disney-skepp. Ska se Ljust och fräscht kl 21-23 och sen ska jag nog sova, om jag inte somnar tidigare.

Jag är ensam vid högtider. Sedan många år. Saknar släkt och umgänget dog när jag skilde mig för länge sen. har inte heller några varma barndomsminnen så det finns inget att sakna.
Har varit sorgsen förr men det var länge sedan. :)

"Fattig är bara den som saknar"
Jag är inte fattig. Är dessutom ateist så just julståhejet känns inte så aktuellt.

Jag sitter också här och gör det jag gör alla andra kvällar ungefär. :) Lyxar till det med lite prosecco och affärsköpt gyoza och har lite andra snacks hemma... men det har jag ju ibland annars också.

Ringde familjen via messenger och de satte Ipaden på bordet en stund. Det finns inte ens en smula glitter i huset och jag har inte orkat ta några juliga kort på djuren heller. Det känns faktiskt mest skönt även om jag gillar att spöka ut dem ibland. :D Det kanske händer senare om jag får en ledig dag.

Är också ateist och jobbar och har mig. Även om jag tyckt det var mysigt med julafton när jag i perioder varit hemma är det ingenting jag saknar sådär.

Åh, och bara för att vara lite motsägelsefull tänkte jag titta färdig tpå julkalendern. Jag har bara sett till avsnitt elva. :D

Här har familjen åkt iväg till svärföräldrarna långtbortistan, och jag firar julen själv. Vilket jag är allra nöjdast med, avskyr den här tiden på året när det är som mörkast, och jag som tröttast. Finns inget jag vill fira, vill bara vara ifred. Väldigt glad, och tacksam, att det kan respekteras.

Ägnat dagen åt att titta på massa avsnitt av Xena, och äta glass. Lite lyx får det va när man är ensam hemma!

Fastnade i "the dog academy" istället, dricker en GT och värmer faktiskt på fryspizzan också. Man behöver ju inte äta hela! 😅 Går bra som jobblunch imorgon.

Jag väljer att fira själv, mest för att jag har lite för många dåliga julaftnar sen tidigare. När jag är själv får jag göra som jag vill och slipper stå ut med idiotier (släktingar).

Idag blev det stallet fram till två ungefär. Bara mys och de vanliga sysslorna. Sen hemma var jag så galet trött att jag inte orkade laga mat. Åt några skinksmörgåsar innan jag somnade och sov/slumrade till halv sju. Så får det bli just nu när all skit som hänt i år börjar komma ikapp mig.

Det enda juliga inslaget förutom skinkan var att jag drack Zeunerts julmust. :love:

Tack och lov att det är en vecka till nyårsafton iaf.

Måste väl finnas fler än jag?
Det kändes bra i morse och fram till typ kl 17 men nu är jag deppig.
Har ätit en ask potatissallad till julmiddag, kollar nu på en dokumentär om byggandet av ett Disney-skepp. Ska se Ljust och fräscht kl 21-23 och sen ska jag nog sova, om jag inte somnar tidigare.
Hoppas det känns bättre. Jag har firat själv, det var planerat sen blev jag dessutom jätteförkyld och går runt och droppsnorar här hemma så skönt att det inte var något umgänge inplanerat. Jag har tittat på julfilmer, klätt granen, bakat scones, lyssnat på julmusik, lagat mat, tittat på mer julfilm, ätit julgodis, slöritat, messat ,smsat och instagrammat med vad som känns som hela världen, ätit ännu mer godis och nu tänker jag gå och lägga mig.

Frivilligt själv idag, eller ja jag har en 20 åring hemma (som spelar dator med sina kompisar) men de andra tre firar med sin pappa. Var ute och vandrade i drygt 2,5 timme, sett Kalle Anka och sen spelat tv-spel. Just ja, sökt ett jobb också 😂

Julfirandet gjorde jag med alla barn i lördags.

Jag har flyttat 30 mil från släkten och jobbar natt hela julhelgen.

Har dock haft svårt för julen sen mamma dog, julen var verkligen hennes högtid. Har inget emot julen som sådan men orkar inte fixa med utsmyckning osv

Jag har flyttat 30 mil från släkten och jobbar natt hela julhelgen.

Har dock haft svårt för julen sen mamma dog, julen var verkligen hennes högtid. Har inget emot julen som sådan men orkar inte fixa med utsmyckning osv
Jag tappade så mycket av min julkänsla och julglädje när pappa gick bort, så förstår din känsla :heart.

Det är en tolkningsfråga. Från 6.30 till 18.30 jobbade jag och hade således väldigt många i närheten, både personal och intagna :p (Även om de sistnämnda är inlåsta.)
Sen stallet och där var ju hästarna och katterna sällskap. Väl hemma var katten sällskap. Saknade ingenting alls :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka