Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det blir väldigt enkelt här. Kanske tacos med en lite finare efterrätt efteråt.Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni?
Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att fixa desserten, jag har redan prestationsångest!
Barnen är hos sin pappa och jag verkar ha glömt bort hur man firar utan barn, så jag blir nog helt enkelt hemma själv. Isåfall gör jag antagligen pizza på stålet och lite vin till det plus någon bra serie att bingea.Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni?
Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att fixa desserten, jag har redan prestationsångest!
Jag ”firar” i stallet som vanligt. Nytt stall för tredje nyåret i rad, så vet inte alls hur det kommer att gå för livrädda hästen.
Men innan dess måste jag såklart äta, förrätt tror jag blir lite skagenröra jag norpade åt mig häromdagen och efterrätt blir traditionsenligt plommonsufflé. Men varmrätt… Noll idé.
Var lite inne på att göra potatisgratäng och köpte tom ett kg mjölig potatis. Men trots tydlig etikett på potatisen så står det en liten lapp att det är Baby Lou, och det är en fast potatis. Så där gick luften ur lite.
Vill helst äta nåt som funkar att värma upp tre dagar framåt pga bor själv och är rätt liten i maten.
Men, fast potatis går utmärkt i gratäng?
Det går, men blir inte lika krämigt som jag vill ha det. Mest sur över att det står mjölig på påsen och sen har de fyllt den med fast potatis.
Har du testat låta skivorna puttra med mjölk och grädde tills de blir lite mjuka? Tycker alltid det blir krämigt, gött och tillräckligt mjukt då
Sjukt irriterande att den var felmärkt!!