Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den kommer fortfarande räknas som renras - men inga hälsoresultat kommer reggas då, du kan inte delta på prov och tävling, MH (och förmodligen BPH) samt att din hund inte kommer med i statistiken för din ras i Sverige.Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK.
Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför. Behöver man det för att kunna tävla? Räknas den som blandras i Sverige annars, trots norsk stamtavla?
Har du importerat en hund från ett nordiskt land behövs ingen exportstamtavla. Då skickar du hundens orginalstamtavla till SKKs kansli tillsammans med registreringsansökan för importerad hund.Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK.
Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför. Behöver man det för att kunna tävla? Räknas den som blandras i Sverige annars, trots norsk stamtavla?
Så långt har jag hängt med. Varför var dock den största funderingen, men där fick jag svar av @Wingates .Har du importerat en hund från ett nordiskt land behövs ingen exportstamtavla. Då skickar du hundens orginalstamtavla till SKKs kansli tillsammans med registreringsansökan för importerad hund.
Kul att de börjar med detta nu, efter att jag hade krångel med att skicka in min stamtavlaNumer (sedan 17 december i år) behöver man inte skicka in originalstamtavlan till SKK när man ska registrera sin import, utan du kan ladda upp en inscannad (alltså ej fotad) bild av den via mittskk.se
Visa bifogad fil 159672