Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Hästhantering Hej! Mitt varmblodssto gapar hela tiden när man rider ut med henne. Hon har ett väldigt smalt vanligt tränsbett med ganska stora ringar...
2
Svar
27
· Visningar
2 718
Senast: Petratetra
·
Hästhantering har letat lite men inte hittat någon passande tråd riktigt. varför slänger hästar med huvudet, hästen ja grejat lite med de sista...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: flummtokan
·
L
Ridning Hej jag skulle behöva hjälp med min Medryttarhäst han skrämmer mig lite för att han shenar nästan varje gång vi rider!:cry: Jag vill...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Immer
·
S
Hästhantering Jag har lite funderingar inför stundande sommarbete. Vi hade stallmöte i förrgår där det bestämdes att alla vallacker (5 stycken) ska gå...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: Egonson
·
W
Hästhantering Hade en tanke efter att vår 3-årige valack hoppa över bommen/mellanväggen förra veckan.... Skulle man kunna göra så här vid...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Warmia
·
D
Ridning hej! Jag har problem med att känna vilken galopp jag rider i, framförallt i vänster varv. Där känns det knappt vilken galopp hästen...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: Bex
·
Hästhantering Hur gör ni som har shettisar och små b-ponnyer, har ni ponnybommar i era släp? Men jag är mest intresserad av er som inte har det hur...
Svar
10
· Visningar
2 970
Hästhantering Jag satt och tittade på saluhästvideos på youtube och får fram denna i listen...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 687
Senast: Pepon
·
  • Låst
Träning Tjohooo! Vi kör vidare med våra 04: or. Ettermyran Ella har fått semester igår. Men i dag är vädret ljuvligt och det ska bli en längre...
49 50 51
Svar
1 007
· Visningar
56 921
Senast: IngelaH
·
L
Ridning min ponny har ganska platta gångarter. vad ska jag göra för att få henne att lyfta ordentligt på benen, framförallt i trav och galopp...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: tuaphua
·
A
Träning hej! jag har en häat som är totalt orädd när han ser nåt "läskigt". Så en gång när jag va ute och red skulle jag gå över en plast för...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: hryttare
·
L
Hästhantering Heej jag har en arab korsning på 19 år, som är mycket negativ.. vilket inte är så konstigt då det hänt mycket jobbigt på senaste tiden...
Svar
4
· Visningar
1 101
Senast: Popcorn
·
M
Hästhantering Någon som har någon bra ide på en bra lösning på lösdrift? Vad har ni för underlag i den?
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Popcorn
·
A
Hästhantering Hej! Jag har ett 12-årigt kallblodssto som varit i min ägo i 1½ år. Har ridit i flera år men aldrig haft egen häst förrän nu. Och nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 791
Senast: Atoma
·
Ridning Jag blir jättelessen när man läser om hur vissa människor behandlar sina hästar när dom rider..... Det ska ryckas, slitas, piskas och...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 393
Senast: Noxoy
·
Hästhantering Stod och tänkte lite på det idag när jag stod och fixade, städade och sopade i stallet. Under tiden stod ponnybusen med öppen boxdörr...
2
Svar
36
· Visningar
3 076
Senast: Hetla
·
Ridning hej!intresserad av hur ni rider era gammlingar?hur ofta?hur länge? kan va intressant att se hur andra gör:)
Svar
14
· Visningar
1 256
Senast: Meldan
·
  • Låst
Träning Undrar hur lågt ni har kommit med era 3 åringar. Har själv en treåring e. Elmshorn och henne har jag endast skrittat och travat lite...
49 50 51
Svar
1 001
· Visningar
76 187
Senast: IngelaH
·
Träning För det första ska jag säga att jag är intresserad av nh-hästvett-sund hästhållning eller vad än ni väljer att kalla det, och vill inte...
Svar
8
· Visningar
1 295
Ridning Hallå allihop. Vet inte om jag lagt denna tråd rätt,men det lär jag väl märka. Det hela började med att min sambo och jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka