Sv: Hastighet

Jag har inte klockat på länge, men när dponnyn var i fullkondis som 14åring drog vi utan problem om en bil i 45 km/h.
Detta på raksträcka och flygande start. (fattade galopp ur trav när vi var jämsides med bilen som låg i 45). Hon höll samma tempo under knappt 1 km vid det tillfället.

Hon springer än idag 23 år gammal om travarn när han sträcker ut i full fart. Och hon gör det utan ansträngning.

Senast ändrad:
Sv: Hastighet

En sådan här tråd har jag letat efter:d

Har en liten pålla som springer VÄLDIGT snabbt, och tja då undrar man hur snabbt som är snabbt om ni fattar;)

Äntligen lite att jämföra med alltså:d

Ganska snabb trav låg vi i 45 km/h, ett sto på runt 160 cm:d

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
23
· Visningar
1 480
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 079
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar