Idioter på moppar

Sv: Idioter på moppar

hade oxå foderhäst om man säger så i samma område och stall som polly_mulle och sophia93, och dom är verkligen hänsynslösa och respeterar inte när hästarna blir rädda eller om man säger till dom. dom kör fort som satan och gasar på så de ska höras. Förstår dig sophia att du blev arg :).. borde kaomma dit o dra tag i snorungarna :P:) ..

denisflickan: Kommer du ihåg den gången första gången jag red pripps. HATAR dom..

Tur att jag hade nicko som ändå är lugn..

Mopparna nuförtiden har ju registrerings plåt, och då hadde du kunnat ta upp den för att sen enkelt kolla upp vem som äger den, för att sedan kontakta honom och berättat åt killen när han är ensam om farorna med det de höll på med, när killen är ensam så går han säkerligen att prata med, likadant med hans kompis.
Likadant är det med folk som kör snöskoter de visar inte heller nån hänsyn gentemot ryttare till häst, mest tror jag det handlar om okunskap.

jo jag tror inte dom fattar vad som kan hända om dom t.ex. kör för fort
och man vill ju inte gärna hamla i en sån situation

Jag här har de flesta äldre mopeder som låter. Men peppar peppar så tar de det lugnt än så länge.

kl
Fyfarao vad arg jag blir när jag läser tråden :mad:
Sophia, ifall dom ropade hora efter dig så ska du ju anmäla oavsett eftersom det är kränkningar osv. Man behöver inte veta namn tror jag. Polisen kan ju alltid skicka en civilare som hänger med er ut, eller spanar runt omkring.

men herregud! vilka svin.

där ja rider så brukar inte moppar vara problemet utan vuxna som kör bil! Dom kör som idioter på vägarna. Dom anpassar sig inte ett piss efter trafiksituationen. Dom kan köra förbi en inte änns en meter ifrån i kanske 70-80 km i timmen (detta är inte på nån speciellt stor väg, en 50 väg, med ett jätte stort stall (ridskola) vid sidan om, massa barn som rider ut på sina ponnysar). Visst min häst är trafiksäker, men tänk om han hoppar till för nått i buskarna så jag ramlar av? Dom skulle inte haft en chans att stanna och jag skulle varit död. Det är tråkigt att de ska behöva vara så.

Idag så skulle ja rida till ridhuset och bilarna körde förbi jätte snabbt som vanligt, så kom det en bli emot mig i hög fart, då svängde jag faktiskt ut mitt i vägen så hon tvingades stanna och det är inte för att vara elak på något sätt, utan att visa att min och hästens säkerhet är VIKTIG!

En annan gång så stog jag still längs vägen med hästen och de kom en bil bakom kurvan han kanske kör i 80 :eek:, det var is på vägarna, glashalt!! han får syn på oss, tvärnitar och kör nästan av vägen, det ser riktigt läskigt ut. Varför kör man så snabbt vid en skymd kurva ute i skogen!?!

Om någon skulle kränka mig sådär skulle ja anmällt! fråga om han vill provrida hästen nästa gång och så kan du stå och gasa brevid :devil:

jag tycker inte heller om moppekillar:/ vi har inget ridhus i stallet...på ena sidan paddocken är det en 70-väg och på andra sidan är det en liten väg. På båda vägarna kör det moppar! det låter så man blir galen:mad:

ÅÅ om de händer en gång till så ska jag nog inte tveka till att anmäla:@

Alla har ju mobil-kamera nuförtiden så fota allt ni kan som bevis.

Smart! Nästa gång dom kommer stanna och fråga om du får ta ett kort på dem bara för att de är så söta;). Kolla regplåten också om det är en eu moped sen är det bara att knalla in till polisen eller till föräldrarna om det går att få fram vilka de är och berätta vad som hänt. :)

Tänkte bara flika in till dom som inte vet:
rider man i en lite större grupp (kanske 3-4 pers elle mer)
så har bilar och andra motorfordon genligt lag skyldighet att lämna företräda till er.
för hästar räknas som fordon i traffiken men fordon med hörsel och nerer som kanske inte alltid går att lita vilket gör att bilar m.m får inte blåsa om en grupp med hästar utan har skyldighet att sakta ner och om det är en liten väg köra ått sidan!
(tänkte bara nämna det) ;)

Tips!
Om ni rider på ridvägar och är en grupp, samla ihop bråte och stockar över den för ett tag, för era hästar kan ju hoppa men det kan inte mopparna, Lämnar man den så typ ett par veckor är det inte så kul för mopedisterna utan dem får hitta andra stigar att gasa runt på. Hjälpte oss.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 100
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka