Hej! hjälp mig snälla!!

Sv: Hej! hjälp mig snälla!!

hej! min förra häst var ett sto på 152 cm! jag tränade flitigt i dressyren för att få så bra kvalite som möjligt i hoppningn och även mkt galopp arbete i skog och mar då hon inte var så stor så behöver hon en stark galopp. det är jue ganska svårt att säga hur högt en häst kan hoppa när det gäller deras mankhöjd, hur hästen ser ut exteriört och vilja. med min häst på 152 tränade jag banor på 140 för ted netteqvist och jens.....men jag tävlade dock bara upp till 120 cm då jag tyckte inte att det känndes rättvist att kräva så pass mkt av henne då det kunde bli jobbigt i kombinatinoner regional nivå gick det bra men svårare på nationell nivå!! men som sagt försök haffa en bra tränare som är ambitiös och som vill träna!! några tipps från mig!!!

men gud.
Varför svarar du alla med citat i olika inlägg? Otroligt störande, speciellt som många av dem du svarat inte ens skrivit till dig...
Nåväl, jag anser som de andra: läs böcker (inte bara om ridning, utan hantering, inverkan, osv) och försök hitta en tränare. Det GÅR. Du är väl inte den enda som rider i ditt samhälle? Det behöver ju inte vara någon utbildad, bara någon som kan nått.

hej! min förra häst var ett sto på 152 cm! jag tränade flitigt i dressyren för att få så bra kvalite som möjligt i hoppningn och även mkt galopp arbete i skog och mar då hon inte var så stor så behöver hon en stark galopp. det är jue ganska svårt att säga hur högt en häst kan hoppa när det gäller deras mankhöjd, hur hästen ser ut exteriört och vilja. med min häst på 152 tränade jag banor på 140 för ted netteqvist och jens.....men jag tävlade dock bara upp till 120 cm då jag tyckte inte att det känndes rättvist att kräva så pass mkt av henne då det kunde bli jobbigt i kombinatinoner regional nivå gick det bra men svårare på nationell nivå!! men som sagt försök haffa en bra tränare som är ambitiös och som vill träna!! några tipps från mig!!!

SOM SAGT!! Det är svårt att en tränare kommer up eller vi åker ner 1 gång i veckan! Det är 6 mil till närmsta stall från våran by. Och det är dyrt och jobbigt för hästarna + det att vi är många som vill åka ner och vi har bara 1 transport!!!
Jag försöker att göra så mkt jag kan

men gud.
Varför svarar du alla med citat i olika inlägg? Otroligt störande, speciellt som många av dem du svarat inte ens skrivit till dig...
Nåväl, jag anser som de andra: läs böcker (inte bara om ridning, utan hantering, inverkan, osv) och försök hitta en tränare. Det GÅR. Du är väl inte den enda som rider i ditt samhälle? Det behöver ju inte vara någon utbildad, bara någon som kan nått.

Ja vad är det?
Jag tycker att det är lättare för den som skrivit svaret till mig att se vem man svarat!!!!!
Mn jag tycker faktsikt att om man vill skrivatill någon annan får man skicka det i PM..!!!!! Nej jag läser inte bra om ridning utan om horsemanship och hästhantering över huvudtaget!! Vi är ganska så många som ride i min lilla by och det är många som vill iväg och tävla eller träna för någon men v har en godkänd transport den andra transporten är inte godkänd för hästar utan bara mådjur som t.ex får m.m... Och alla harinte tid alltid att skjutsa 2 av oss i byn till tränare...Det får man också tänka på! Pappa ska börja jopbba någon annanstans än på min skola och et är bara han av mina föräldrar som har tagit b-kort eller vad man ska ha...Och mamma vill absolut nte skjutsa och det är inte alltid som min sta delägare kan skjutsa eller vill åka ditöverhuvudtaget. Så det är mkt.. Och det är 6 mil till närmsta ridskola och ridhus!!!

Är ni så många så samla ihop er och ta hem en tränare då. Så slipper ni åka..

Ni hade ju ridbana och om inte så ska du se att en platt fläck säkert duger det också.

Vill man så går det!

Din pappa har nog E-kort dvs. får köra med tungt släp.
Ett B-kort är för vanlig bil.
Synd att det är så långt att åka förstår att det krånglar till det lite.
Finns det inga andra ryttare som kan komma med tips?
Jag själv tävlar lätta hoppklasser men ställer mig ändå och hjälper mina stallkompisar med ridningen, jag ser ju felen från marken som dom aldrig upptäcker från ryggen. Dom har alltid rätten att korrigera min ridning om dom ser några fel.

Ang betten så är det så att dom flesta hästar blir lättare att få kontakt med på ett tredelat bett för det kan dom inte putta upp med tungan och komma undan som ett tvådelat men din häst tycker visst annorlunda;)

Om hästen springer ifrån dig så kommer jag här med dom två vanligaste lösningarna:
*Gramantygel. Se till att du vet hur den fungerar och använd den bara när du verkligen behöver det!
*Pelhambett. Se till att kedjan inte sitter för löst och rid gärna på dubbla tyglar istället för delta om du kan.

Det bästa är givetvis att träna mycket så att hästen lyssnar på dig!

En av mina absoluta favorithästar är 155cm hög och hoppar 1,50m och placerar sig så det är inte alltid storleken har betydelse:angel:

SOM SAGT!! Det är svårt att en tränare kommer up eller vi åker ner 1 gång i veckan! Det är 6 mil till närmsta stall från våran by. Och det är dyrt och jobbigt för hästarna + det att vi är många som vill åka ner och vi har bara 1 transport!!!
Jag försöker att göra så mkt jag kan

jag tycker det är bra att du har med citat för då vet man vem du svarar till om du svarar till en specefik person!!! jo jag förstår att det kan vara svårt att få fatt i en bra tränare. vi hade samma problem men vi fick ihop ett gäng så tränaren gick med på att komma upp och ha träningar!!! Ibland så fick jag åka upp mot 6 mil oxå för att ¨få träna för en bra tränare. Hästsporten är inte lätt det kostar väldigt mkt pengar.....och jag hoppas att ridsporten inte blir en skatte sport för att den räknas som en lyx sport....öööhhh jo jätte lyxigt!! fast jag gör allt för mina hästar dom är mitt liv och jag känner mig ganska lyxig att få ha två st!! men om man skulle behöva betala skatt för att få rida (typ) så tror jag att ridsporten kommer bli mindre för det finns nog inte så många som kanske kommer att ha råd till att fortsätta! synd.....men kämpa på med era hästar det är det värt i slutändan!! : står i hätens bön att hästen lever endast för oss men jag lever endast för den!!! hehehehe

men gud.

jag tycker att det är kanon med att svara med citat kan vara ngn mening som är bra som man vill kommentera eller ngt annat!!! så fortsätt med citat!!!!!!!

mellanozten: Tack så mkt jag ska träna mycket för min moster i sommar. Hon är ridlärare så det ska bli skitkul!!

älgen: Nej vi har ju inte mer än två transporter och vi är många i våran by som vill träna. Och det är inte alltid man han vara på våran bana eftersom att det bara går på vintern. Och sen så har vi bara skog där jag bor. Det finns inte en enda plats där det inte kommer bilar, ojämt, eller det bara är för fotgängare... Det är det som gör det svårt!

Din pappa har nog E-kort dvs. får köra med tungt släp.
Ett B-kort är för vanlig bil.
Synd att det är så långt att åka förstår att det krånglar till det lite.
Finns det inga andra ryttare som kan komma med tips?
Jag själv tävlar lätta hoppklasser men ställer mig ändå och hjälper mina stallkompisar med ridningen, jag ser ju felen från marken som dom aldrig upptäcker från ryggen. Dom har alltid rätten att korrigera min ridning om dom ser några fel.

Ang betten så är det så att dom flesta hästar blir lättare att få kontakt med på ett tredelat bett för det kan dom inte putta upp med tungan och komma undan som ett tvådelat men din häst tycker visst annorlunda;)

Om hästen springer ifrån dig så kommer jag här med dom två vanligaste lösningarna:
*Gramantygel. Se till att du vet hur den fungerar och använd den bara när du verkligen behöver det!
*Pelhambett. Se till att kedjan inte sitter för löst och rid gärna på dubbla tyglar istället för delta om du kan.

Det bästa är givetvis att träna mycket så att hästen lyssnar på dig!

En av mina absoluta favorithästar är 155cm hög och hoppar 1,50m och placerar sig så det är inte alltid storleken har betydelse:angel:

Ja jag vet inte vad som gäller för tungt släp osv. Men han ska ta satt han får köra hästransport. Ja det är ju som sagt 6 mil till närmaste ridhus och det är lite väl långt. Nej inte när vi inte ha ridbanan ridbar. Men annars så brukar jag för det mesta rida själv då han bli väldigt het när jag rider med andra. Han kan bocka och bara bråka om man säger så. Och jag sitter ändå lugnt och fint i sadeln och väntar ut honom. Jag får också hjälp av henne som jag dela stall med. Hon har erfarenhet av själv ridningen och hästhanteringen m.m. Ja vad jag har märkt så är han väldigt speciell. Men alla hästar kan ju inte vara exakt som alla andra. Han går väl ganska så bra med det tredelade. Jag hoppade lite barbacka igår och han gick väl bra. Men det kändes som om när min kompis red iväg för att hoppa hindret så var det som om jag inte fanns. Det var lite läskigt. Jag gav och tog. Jag ska se vad jag kan göra. Men jag vet inte riktigt. Men jag ska snacka med min ridlärarmoster och med Ingrid som jag dela stall med. Tack så mkt! :p

jag tycker det är bra att du har med citat för då vet man vem du svarar till om du svarar till en specefik person!!! jo jag förstår att det kan vara svårt att få fatt i en bra tränare. vi hade samma problem men vi fick ihop ett gäng så tränaren gick med på att komma upp och ha träningar!!! Ibland så fick jag åka upp mot 6 mil oxå för att ¨få träna för en bra tränare. Hästsporten är inte lätt det kostar väldigt mkt pengar.....och jag hoppas att ridsporten inte blir en skatte sport för att den räknas som en lyx sport....öööhhh jo jätte lyxigt!! fast jag gör allt för mina hästar dom är mitt liv och jag känner mig ganska lyxig att få ha två st!! men om man skulle behöva betala skatt för att få rida (typ) så tror jag att ridsporten kommer bli mindre för det finns nog inte så många som kanske kommer att ha råd till att fortsätta! synd.....men kämpa på med era hästar det är det värt i slutändan!! : står i hätens bön att hästen lever endast för oss men jag lever endast för den!!! hehehehe

Tack för att du förstår mig!! :p Jag är väldigt tacksam!!! :love:

Vilken tur du har som har en moster som är ridlärare och en som är fälttävlansryttare! De kanske kan ge tips över telefonen sålänge..

En fråga bara... hur gammal är du? Nyfiken bara...:)

Vilken tur du har som har en moster som är ridlärare och en som är fälttävlansryttare! De kanske kan ge tips över telefonen sålänge..

En fråga bara... hur gammal är du? Nyfiken bara...:)

Hon är fälttävlans ryttare min moster och hon hoppar och har mycket dressyr också! (Hon är "Bägge" personerna! )

Ja jag försöker så gott det går. Jag är tretton. Okej! :p

Hej somligagillarmeig

Jag gillar dig. Tråkigt att du inte fick fram din ålder lite tidigare, då hade du mötts av en annan förståelse, vissa inlägg var lite spydiga (så som de ofta kan vara här) . Jag gillar dig för att du är vetgirig och vill ha tips från människor som kanske kan lite mer än du. Fortsätt så - det är så du lär dig.

Keep going girl

Hon är fälttävlans ryttare min moster och hon hoppar och har mycket dressyr också! (Hon är "Bägge" personerna! )

Ja jag försöker så gott det går. Jag är tretton. Okej! :p

Tack för ditt svar!
Ibland är det ganska bra och veta hur gammal TS är för att man ska kunna anpassa råden efter livserfarenhet så att säga... så det var bara därför jag var nyfiken..

Jag tycker att man ska ha i åtanke att det kan, som i detta fallet vara väldigt unga tjejer som skriver inlägget och kan ta VÄLDIGT illa vid sig vid snarstuckna svar...

Jag har ett önskemål till Bukefalos-Moderatorerna och det är att man ska visa åldern i avataren.

Inte för att man ska vara elak mot någon, men en 30-åring har säker mera svar på tal, en en 13-årig tjej som kanske verkligen känner sig mobbad här ibland...

Ha en bra dag, och TS.. Hoppas du får ordentlig hjälp, och jag hoppas verkligen att du på något sätt kan komma fram till en lösning att då och då få rida för tränare, så att du fortsätter att utvecklas i din ridning, så kan du söka hästgymnasium sedan!

Sv: Hej somligagillarmeig

Jag gillar dig. Tråkigt att du inte fick fram din ålder lite tidigare, då hade du mötts av en annan förståelse, vissa inlägg var lite spydiga (så som de ofta kan vara här) . Jag gillar dig för att du är vetgirig och vill ha tips från människor som kanske kan lite mer än du. Fortsätt så - det är så du lär dig.

Keep going girl

Tack! :p Äntligen någon som ger mig komplimanger! ^^ Haha neråå men tack så jätte mycket! :P

Tack för ditt svar!
Ibland är det ganska bra och veta hur gammal TS är för att man ska kunna anpassa råden efter livserfarenhet så att säga... så det var bara därför jag var nyfiken..

Jag tycker att man ska ha i åtanke att det kan, som i detta fallet vara väldigt unga tjejer som skriver inlägget och kan ta VÄLDIGT illa vid sig vid snarstuckna svar...

Jag har ett önskemål till Bukefalos-Moderatorerna och det är att man ska visa åldern i avataren.

Inte för att man ska vara elak mot någon, men en 30-åring har säker mera svar på tal, en en 13-årig tjej som kanske verkligen känner sig mobbad här ibland...

Ha en bra dag, och TS.. Hoppas du får ordentlig hjälp, och jag hoppas verkligen att du på något sätt kan komma fram till en lösning att då och då få rida för tränare, så att du fortsätter att utvecklas i din ridning, så kan du söka hästgymnasium sedan!

Jag tar faktiskt inte illa upp vid snarstuckna svar. Det är väl en gåva! ^^ Men det kan väl vara lite tråkigt att man får höra vad alla tycker om en som dom inte ens har träffat. Lite synd bara.Jag känner mig inte mobbad på Bukefalos snarare tvärtom. Men du har faktiskt rätt. Jag ska söka till Arbrå och sedan ska jag till Flyinge och då ska jag vidareutbilda mig där till beridare tror jag. Min moster är här hos mig nu (inte bakom mig men i byn) och då ska vi försöka att fixa ett ställe som vi kan rida på. Men det finns kanppt något ställe som man kan rida på utan att det kommer bilar...:(

Liknande trådar

Utrustning Denna bettdjungel. Har nu rensat bland mina bett och provat vad min dam trivs bäst med. Sparade ett tvådelat baucher, tredelat tränsbett...
Svar
2
· Visningar
554
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 088
Senast: Lipperta
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Lager
·
Hoppning Är ju egentligen en inbiten dressyrtant, och håller på med det allra mest. Men ibland får jag mina "ryck" och sätter upp lite småhinder...
Svar
5
· Visningar
3 443
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama