Sv: Hej! hjälp mig snälla!!
jag vetXD
jag vetXD
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag tycker att du ska koncentrera dej på dressyr tills du kan kontrollera hästen pefekt i alla gångarter.
Sen med höjden, alla hästar kan hoppa högt, det är bara vägen till och från hindret som ställer till det så åter igen DRESSYR.. Men min är 158 och tävlat 120 hoppat 130 hemma, men inte försökt högre, då intresse inte finns från min sida.
Min lilla ponny på 140 cm har hoppat 140cm högt! så höjden på din häst spelar mindre roll.
Nu mer kan du tävla under 90 cm med stor häst på tävlingar enligt TR om bara arrangörer nu gör sådana klasser
Lycka till och njut av din pålle
Jag har ingen aning har ju aldrig sätt hästen.
jag tycker att du ska koncentrera dej på dressyr tills du kan kontrollera hästen pefekt i alla gångarter.
Sen med höjden, alla hästar kan hoppa högt, det är bara vägen till och från hindret som ställer till det så åter igen DRESSYR.. Men min är 158 och tävlat 120 hoppat 130 hemma, men inte försökt högre, då intresse inte finns från min sida.
Min lilla ponny på 140 cm har hoppat 140cm högt! så höjden på din häst spelar mindre roll.
Nu mer kan du tävla under 90 cm med stor häst på tävlingar enligt TR om bara arrangörer nu gör sådana klasser
Lycka till och njut av din pålle
Jag menade mest på att du då kan få hjälp att lära dig mer om tex. bett, hur man inverkar på hästen osv.
Jasså? Tycker du, jag rider i princip bara dressyr. Låter en annan ryttare sköta hoppningen
Fast vad hästen har hoppat på ett hinder säger ju inte så mycket. Min skrot har gjort språng på över 160 men jag skulle inte påstå att han har kapacitet för gp-klasser baserat på det.
Jasså? Tycker du, jag rider i princip bara dressyr. Låter en annan ryttare sköta hoppningen
Mins skrot är typ 172. Han är tväravlad på hoppning och kan hoppa hus om jag ber honom om det. Men jag tycker inte det är kul haha.
Vad det gäller hoppningen så kan tydligen kossor hoppa 130 om nöden kräver. Så med rätt träning borde väl din häst kunna ta sig över hinder på ca 120 utan några större besvär. Men som sagt är inte höjden själva grejen, tekniken och dressyren mellan hindrena är det som brukar haka upp sig.
Du svarar fel person....
Våran 18-åring på 1,53 går MSV Fälttävlan och är startad i 1,25 hoppning (tränat högre).
Vet ju inte vad du har för typ av häst, men visst kan en liten häst hoppa hus