vad ska jag göra??

Sv: vad ska jag göra??

Tack! Det var precis det jag menade med hemväg! Man får såklart känna av hur nära hemmet den individuella hästen börjar känna att den får bråttom och är på "hemväg"!

TS: Hoppas det gick bra med undersökningen och det inte hittades något mer!

Sv: vad ska jag göra??

Men "hemväg" kan ju vara liksom sista biten hem, inte allt som är riktat hemåt. För mig är hemväg genom byn som stallet ligger i, eller genom sista skogsdungen eller över åkrarna. Det är hemväg för hästen också, inte förrän där hon blir riktigt pigg. Där skrittar vi alltid.

Jaha, bara sista biten. Jo, men det är ju allmänt hästvett, man galopperar väl inte in på stallplan direkt, hästen behöver ju skritta en stund på slutet för att varva ner innan man är hemma.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama