Skillnaden mellan kontakten i hästen mun mellan klassisk ridkonst och engelsk dress?

Sv: Skillnaden mellan kontakten i hästen mun mellan klassisk ridkonst och engelsk dre

Men hästen ska ju absolut inte trilla på näsan för att tygeln släpps? :confused: Då är den helt enkelt "inte där" dvs den bär sig inte - vare sig du har döljt det genom att inte släppa på tygeln, eller släpper tygeln och då påvisar problemet tydligare.

Ja du har säkert helt rätt i det.
Eller kanske snarare att det är jag som har för ostadig sits och omedvetet vill luta mig framåt när jag släpper längre ram. Eller att den kanske var lite för kort i formen egentligen och att det krävdes mer "ärlig" form om man längde ramen. Påvisar problemen tydligare stämmer nog mao.
Å andra sidan så är det ju mina problem, så OM jag sitter kvar i sitsen så stjälper jag ju inte hästen och lyckas hålla balansen och bogfriheten även när ramen blir längre. För det är ju rätt mycket att kräva att hästen ska hålla bra egen balans och självbärighet om åbäket på ryggen ger fel signaler eller är i obalans! :p

Sv: Skillnaden mellan kontakten i hästen mun mellan klassisk ridkonst och engelsk dre

Det är inte meningen att både häst o ryttare ska "lägga ner" sig;) Da månne de bli skottkärra:bump:

Liknande trådar

Utrustning Min 6-åring som jag nu haft i 5 år visar sig allt mer bli känslig för varje år och i takt med sin utbildnings- och...
2
Svar
25
· Visningar
4 414
Senast: AW
·
Träning Hej! Jag är en vuxen nybörjare som ridit ca ett år. Det mesta går rätt bra men känner att jag missat en del basic-grejer och något som...
Svar
12
· Visningar
3 356
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 983
Senast: Immer
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 802
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur