Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Hästhantering Min sköthäst(travare) ska på ATG-kliniken på måndag och röntga sig, efter att nu stått 4veckor i box p.g.a spricka i h.bak kota. Då han...
2
Svar
30
· Visningar
3 184
Senast: snusmumrikan
·
  • Låst
Träning jaha då var det 5e tåden!!! det är bara att fortsätta i samma goda anda som innan !!! här kommer ett kort på min 05 på skogstur i...
49 50 51
Svar
1 006
· Visningar
57 922
Senast: IngelaH
·
T
Ridning Hej alla glada (ja, jag är jätteglad i alla fall =) och hoppas tråden är rätt placerad?!?!) Jag var nämligen på utförsäljningen idag...
Svar
6
· Visningar
2 035
Senast: tirnanog
·
K
Ridning Ska på arbetsintrevjuliknande i London kanske om det ter sig rätt. Har sökt ett hästskötarjobb närheten av London och saken är att jag...
2
Svar
30
· Visningar
2 205
Senast: KEL
·
M
Ridning Var och lyssnade på BB för ett tag sen och då pratade han om ryggsving och böjning i bålen vilket han (om jag förstod det rätt) menade...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
16 735
Senast: Totola
·
D
Ridning varför finns det inga ponny cuper i norr? :confused:(det kanske finns?, men vilken är det) söder över har ni Ponnia cup, Gp ponnyn...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Dressyr_Asinus
·
Träning Passar det alla hästar? Förutsatt att det finns ligghall och eventuella värmande täcken för känsligare hästar/raser. Nu tänker jag mig...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 671
Senast: snusmumrikan
·
A
  • Låst
Träning Heej, jag har fått erbjudande att bli medryttare på en maxad d-ponny, engelskt fullblod/nordsvensk. Nu är bara frågan om jag är för stor...
Svar
3
· Visningar
1 102
·
Hästhantering Hur kan man träna hästen till att bli trafiksäker? Min häst blir helt ifrån sej när det kommer en bil, kastar sej i dikena eller ut på...
2
Svar
26
· Visningar
2 718
Senast: zanque
·
  • Låst
Träning Har ni tips på övningar som passar bra vid igångsättning? Hästen jag rider har stått i princip under hela vintern och behöver sättas...
Svar
2
· Visningar
956
·
  • Låst
Ridning hej nu ska jag sätta igång min nya häst.varmblod,11år:) har kännt på han lite hur han är och så i skogen.. han har riktigt kass...
Svar
1
· Visningar
879
·
F
Ridning På vilket sätt är hästen felriden om den har underhals?
2
Svar
26
· Visningar
3 641
Senast: tuaphua
·
T
Träning Jag har en ponny som jag rider, men det är inte jag som äger den, men bara jag som rider honom.. Där finns ingen paddock eller ridhus i...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Stall_Baggarden
·
Ridning Funderade på hur många det är som rider enbart/mestadels på hackamore, jag har en häst som fungerar mycket bättre på hackamore än hon...
Svar
13
· Visningar
5 042
Senast: Womba
·
Hästhantering Ja mitt sto har lite konstiga ideer..De kommer ut vid 05:30 på morgonen..får lunch vid 11-12 och sen brukar de kommain vid 15-16 tiden...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: TheStar
·
C
Träning Nu ska tösen stå på total boxvila i tre veckor. Nån som har nått tips på vad man kan göra för att hon inte ska tråka ihjäl sig totalt? :)
Svar
13
· Visningar
3 483
Senast: Constance
·
G
Hästhantering Hej, har precis köpt en arabvalack som är trevlig att ha att göra med på alla sätt förutom när man borstar honom. När man har honom...
Svar
8
· Visningar
3 120
Senast: Godis
·
Träning Jag hade väldigt svårt att komma på var den här tråden hör hemma, så moderator får gärna flytta den om jag lagt den fel. Det var många...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: via
·
K
Träning Så brukar min ridlärare säga. Hästen stannar ju gärna upp när den ska bajsa, av förståeliga skäl. Men då säger hon att jag ska fortsätta...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 771
Senast: FancyFace
·
Träning Jag har problem med att jag låter tygeln kana iväg och bli för lång när jag rider. Tror att jag har rätt dålig handstyrka över lag...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Tina64
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett