Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Finns det? Alltså, symptomen på DAMP, ADHD osv. Kan det existera hos hästar tror ni?
2
Svar
20
· Visningar
2 681
L
Träning Dum som jag var lät jag min ponny stå i två månader och hon kom ur form totalt och tappade både muskler och kondis. Har nu ridit henne i...
Svar
7
· Visningar
1 397
Senast: Snowball
·
H
Hästhantering Hej! Skall evetuellt flytta min 8 år gamla halvblodsvalack till ett nytt stall. I det nya stallet står det två halvblodsvalacker på...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Sar
·
Hästhantering Igår red jag för instruktör. Dökkvi fick jobba ganska hårt och det var en del nytt som han fick prova på. Hur gör ni dagen efter ett...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: zanque
·
M
Ridning Hej! Jag har en häst som kommit på att han kan slänga över tungan över bettet när jag rider. Det funkar bra att rida honom ändå...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Wippos
·
E
Träning Jag undrar hur man börjar att rida i form... De jag vet är att allt sker ifrån bakbenen och att de är ryggen man ska fokusera på och...
Svar
10
· Visningar
1 007
Senast: Tuvisen
·
B
Hästhantering Nu måste jag skriva för lite råd av er här på Bukefalos. Har en nordsvensk på snart 7 år som skulle gå på travbanan men det funkade inte...
Svar
7
· Visningar
1 051
Senast: linzan
·
B
Träning Skena betyder ju att hästen galopperar utan att man har kontroll över den. Men om en total nybörjare sätter sig på en häst och hästen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 392
Senast: Bettan_G
·
Träning Är det någon som gör det, här? Rider med bara sätet, höfterna och överskänkel? Dvs aldrig använder vaderna till att flytta/styra/få...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 950
Senast: zillax89
·
Ridning Spin-off på tråden Espaniola / Espaniola De Lux, nu om Portugesan. Jag vill veta allt som finns att veta! Bilder är kul...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: angelaL
·
H
Hästhantering tips o råd önskas på hur man markarbetar en häst som är nervös o har dåligt självförtroende.vilka övningar skulle ni börja med? hon är...
Svar
12
· Visningar
1 656
Senast: hegg
·
E
Ridning Jag har haft min ponny nu i ca. 1 år. Han har varit pigg när man har hoppat och så, liksom ni vet "sugit tag i hindret" :p Men nu för...
Svar
13
· Visningar
1 168
Senast: ellahellberg
·
N
Ridning Hej! Rider en häst som verkligen kan vara bestämd med vart han vill och inte vill, speciellt det sistnämnda. Skulle rida över en...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: aneeette
·
Hästhantering I Torsdags kom jag hem med min nya häst. En unghäst på 3 år. Vi har 3 andra vuxna hästar. Första mötet gick jätte bra. Blev bara...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: axel
·
Ridning Jag vet att folk diskuterar hästens form osv mkt redan i detta forum, men jag har hittills inte hittat en tråd som riktigt rör detta...
2
Svar
37
· Visningar
3 259
Senast: -moa-
·
Träning Jag har ett litet problem med min snart 6 år gamla kallblodskorsning. Det är så att den är väldigt bakskygg och reagerar starkt för små...
Svar
11
· Visningar
1 715
Träning Tror jag satte den andra tråden fel, så jag provar igen :angel: Börjar med att poängtera att jag skriver för en väns räkning i detta...
Svar
6
· Visningar
879
Träning Efterom vi lyckats låsa första tråden så tar jag mig friheten att skapa en ny så vi kan fortsätta följas åt mot stora och små mål...
Svar
1
· Visningar
789
Senast: Jiovedi
·
H
Träning Har precis hittat detta forum och det ar valdigt intressant att se skillnaderna mellan hur man håller häst i Sverige jämfört med...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Chili
·
Hästhantering Försöker förstå varför hästarna (två stycken) inte vill komma in i stallet vissa kvällar. Det finns alltid mat i boxarna, och de verkar...
2
Svar
33
· Visningar
2 657
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar